Romanii vor plati in acest an peste 7 mil. euro pe televizoare 3D, estimeaza Panasonic

Autor: Roxana Cristea 14.04.2010

Anul acesta, piata romaneasca de televizoare 3D va fi de 3.000 de unitati, potrivit lui Bogdan Gheorghiu, CE Marketing Senior Manager, in cadrul Panasonic Romania, subsidiara locala a Panasonic Corporation, unul dintre cei mai mari producatori de electronice din lume. Iar, din totalul vanzarilor de televizoare 3D, Panasonic va vinde in jur de 1.000 de unitati, estimeaza Gheorghiu.

"Televizoarele au evoluat succesiv de la alb-negru la color si apoi la HD, iar asteptarile oamenilor s-au schimbat odata cu evolutia tehnologica", spune Alexandru Mi na din cadrul Pa nasonic Romania, care spera ca vanzarile vor fi impulsionate de faptul ca in acest an se vor lansa 50 de filme 3D.

Panasonic a prezentat in Romania primul sistem 3D Full HD din portofoliul companiei. Sistemul este format dintr-o plasma NeoPDP Viera VT20 cu diagonala de 50 de inci (127 cm), doua perechi de ochelari Panasonic 3D Active Shutter Lens Eyewear si un player Blu-ray 3D. Produsele vor fi disponibile in magazine din luna mai a acestui an iar pretul de comercializare va fi de 10.000 de lei pentru televizor, de 2.600 de lei pentru Blu Ray, in timp ce pretul unei perechi suplimentare de ochelari va fi de 600 de lei. In vara, Panasonic va continua linia de lansari cu o noua plasma, care va avea o diagonala de 65 de inci ( 165 de cm).

"In ce priveste televiziunile, in curand vom avea 3D, insa la nivel experimental" , a spus Catalin Marinescu, presedintele autoritatii de reglementare in comunicatii (ANCOM), precizand ca una din televiziunile principale din Romania lucreaza deja la productia de emisiuni 3D. Compania PRO TV a anuntat anul trecut ca va face teste cu tehnologia 3D.

Anul trecut, piata de televizoare din Romania a scazut cu 28% fata de 2008, potrivit companiei de cercetare de piata GfK Romania. Anul acesta, oficialii Panasonic estimeaza o crestere cuprinsa intre 5-10% a intregii piete. "Si in 2010, la fel ca in 2009, cea mai ceruta diagonala de catre romani va fi cea de 82 de centimetri", potrivit lui Gheorgiu. "Iar romanii care detin un televizor cu tub catodic il vor inlocui cu un LCD ce are o diagonala mai mica", a completat el, precizand ca, in prezent, televizoarele reprezinta o cota de 75% in totalul vanzarilor Panasonic.

Panasonic Romania are ca obiectiv in acest an fiscal, care se va incheia pe 31 martie 2011, o crestere cu 33% a afacerilor, dupa ce in anul precedent nu a atins obiectivul stabilit, respectiv un avans cu 19%, in conditiile in care piata din Romania a scazut cu 30%. Pentru anul fiscal incheiat la 31 martie 2010, compania stabilise o tinta de 198 mil. lei (aproximativ 46 mil. euro).