Petric, Asociatia cablistilor: Pe piata TV din Romania, pretul stabileste castigatorii, nu continutul

Ziarul Financiar 14.04.2010

Pretul ramane in continuare elementul cheie dupa care se ghideaza clientii cand aleg un operator sau altul de servicii TV, oferta de continut ramanand in continuare o problema secundara in Romania, spune Radu Petric - seful Asociatiei de Comunicatii prin Cablu (ACC), care grupeaza cei mai mari jucatori din aceasta industrie.

"In Romania jocul nu e continutul, ci pretul. Criteriul care conteaza pe aceasta piata este pretul si mai putin continutul. Nivelul de baza, al cablului analogic, este cel care aduce veniturile iar problema continutului poate ca incepe sa se puna doar la un nivel de baza in ceea ce priveste sportul", spune Petric, adaugand ca posturile TV cu plata au un succes limitat in tara. "Canalul de filme HBO, spre exemplu, are o penetrare de aproximativ 5% in mediul rural, si de 20-25% in mediul urban", a spus el. "Romanii vor cat mai multe posturi TV in tariful de baza, la un cost cat mai mic".

Petric a facut aceste declaratii in cadrul unei conferinte organizate la Bucuresti de publicatia online Broadband TV News, din Marea Britanie.