Petric, Asociatia cablistilor: Pe piata TV din Romania, pretul stabileste castigatorii, nu continutul
Pretul ramane in continuare elementul cheie dupa care se
ghideaza clientii cand aleg un operator sau altul de servicii TV,
oferta de continut ramanand in continuare o problema secundara in
Romania, spune Radu Petric - seful Asociatiei de Comunicatii prin
Cablu (ACC), care grupeaza cei mai mari jucatori din aceasta
industrie.
"In Romania jocul nu e continutul, ci pretul. Criteriul care
conteaza pe aceasta piata este pretul si mai putin continutul.
Nivelul de baza, al cablului analogic, este cel care aduce
veniturile iar problema continutului poate ca incepe sa se puna
doar la un nivel de baza in ceea ce priveste sportul", spune
Petric, adaugand ca posturile TV cu plata au un succes limitat in
tara. "Canalul de filme HBO, spre exemplu, are o penetrare de
aproximativ 5% in mediul rural, si de 20-25% in mediul urban", a
spus el. "Romanii vor cat mai multe posturi TV in tariful de baza,
la un cost cat mai mic".
Petric a facut aceste declaratii in cadrul unei conferinte
organizate la Bucuresti de publicatia online Broadband TV News, din
Marea Britanie.