Pan Group produce covrigei si rulade pentru marcile private ale Tesco

Autor: Diana Tudor Stoica 15.04.2010

Producatorul de panificatie Pan Group din Craiova, care a finalizat anul trecut cu o cifra de afaceri de 30 mil. euro, intentioneaza sa creasca anul acesta exporturile cu 10%, la peste 2,5 mil. euro, prin intrarea pe noi piete.

"La finalul anului precedent exporturile companiei au reprezentat aproximativ 10% din cifra de afaceri. Aproximativ jumatate din exporturile Pan Group sunt realizate sub branduri proprii, cealalta jumatate reprezentand marci private (n.red.- sub care produce crackers, covrigei, biscuiti dulci, rulade) pentru marile retele internationale de magazine", a declarat Mihai Cirstea, director general al Pan Group, companie care produce pentru retelele din Europa de Vest ale Tesco, CBA si Cora de doi ani, iar pentru Billa de trei ani.

El a adaugat ca in prezent Pan Group, care realizeaza vanzari de 2 - 2,5 milioane de euro din exporturi - potrivit estimarilor ZF, poarta discutii avansate cu firme din Italia, Germania, Austria, Bulgaria si Slovacia pentru incheierea de noi contracte de export. Astfel, managerul companiei estimeaza pentru anul acesta o crestere de aproximativ 10% a exporturilor ca urmarea a intrarii pe noi piete.

Producatorul brandului de crackers (biscuiti sarati) Salatini intentioneaza sa investeasca anul acesta aproximativ doua milioane de euro in retehnologizarea unor sectii de productie si in extinderea retelei comerciale, umand ca 30% din aceasta suma sa fie finantata din fonduri europene. Portofoliul companiei a fost de asemenea extins cu doua sortimente de rulada Rollini d ' Oro, cu crema de ciocolata si cappuccino.

Pan Group a finalizat anul trecut cu afaceri de 96,3 mil. lei (30 mil. euro), in crestere cu 1,2% in lei si in scadere cu 11,2% in euro fata de rezultatele obtinute in 2008, cand producatorul de panificatie inregistra afaceri de 95,1 mil. lei (25,8 mil. euro).

"Anul 2009 a fost un an mai dificil pentru toti agentii economici, criza economica dand nastere unor situatii neprevazute - una din sapte firme din Romania intrand in proceduri de executare silita. In aceste conditii externe instabile, cifra de afaceri a urmat un usor trend ascendent (n.red.-in lei), iar profitul din exploatare a cunoscut o crestere cu 16%", a explicat directorul general al Pan Group. In primele doua luni ale acestui an, Cirstea sustine ca vanzarile companiei au cunoscut mici fluctuatii, dar ca in prezent acestea au revenit la nivelul din 2009.

Grupul de firme din Craiova, detinut de familia Busuioc, are aproape 1.000 de angajati si este format din companiile Pan Group (cu activitati in industria de morarit si panificatie), Pan Med (cu profil medical), Secombi (specializata in productia furajelor) si Pan Dynamic (cu activitati in distributia de produse alimentare). Producatorul detine de asemenea o retea proprie de magazine pe plan local, fiind unul dintre jucatorii pietei locale a produselor din panificatie, estimata la aproximativ doua miliarde de euro.

A extins parteneriatul cu Kraft

Pan Group a extins anul trecut parteneriatul cu producatorul de ciocolata si cafea Kraft Foods, pentru care produce de aproape doi ani prajitura Poiana Dulce. Din 2009, producatorul craiovean a inceput sa ambaleze pentru Kraft trei sortimente de cafea instant Jacobs 3 in 1 si un sortiment de Jacobs 2 in 1, atat pentru piata locala, cat si pentru export. "Pe viitor acestei game i se vor alatura inca patru sau cinci produse", a mai spus Cirstea, care nu exclude realizarea de noi proiecte comune cu Kraft Foods.