Francezii se ingramadesc la Duster: 4.000 de comenzi intr-un weekend

Autor: Bogdan Alecu 15.04.2010

Duster, cel mai nou model din gama producatorului roman Automobile Dacia a inregistrat potrivit reprezentantilor companiei 4.000 de comenzi in primul week-end de la inceperea preluarii comenzilor prin intermediul retelei de dealeri ai marcii in Franta.

Potrivit unui reportaj al ZF realizat la finalul lunii martie pe Coasta de Azur, dealerii francezi ai Dacia vindeau deja modelul pe baza pliantelor, fara a avea un automobil de test pentru clienti.

Potrivit reprezentantilor Dacia Renault in Romania s-au cumulat deja 700 de comenzi, astazi fiind prima zi a operatiunii Porti Deschise din cadrul retelei de dealeri Dacia care reprezinta si evenimentul de lansare al Duster.

Circa 20% din cei care au comandat Duster in Romania au optat pentru varianta de echipare cu tapiserie din piele iar 92% au ales echiparea Laureate.
Pretul unui Duster pe piata locala porneste de la 10.500 de euro cu Tva inclus si in functie de echipare si motorizare poate depasi 17.000 de euro.

Modelul va fi lansat in cursul week-endului viitor in Germania, cea mai mare piata de export pentru Dacia in cursul anului trecut.

Renault vrea sa ajunga la o capacitate de productie de 320.000 de unitati pe an pentru Duster

Constructorul auto francez Renault intentioneaza ca pe termen mediu sa ajunga la o capacitate de productie de aproape 320.000 de unitati pe an pentru modelul Duster, masina urmand a fi fabricata, in afara Romaniei, in Rusia, Brazilia, Columbia si India, potrivit Les Echos.

In Romania, la uzina Dacia din Pitesti, capacitatea de productie pentru Duster se va situa la 150.000 de masini pe an, se arata intr-un articol al Les Echos intitulat "cu Duster, Renault a transformat in low-cost segmentul 4X4".

In Rusia, capacitatea va fi de 60.000 de unitati, la fel ca in Brazilia. Pentru Columbia si India, Renault prevede un volum de fabricare de 20.000 si respectiv 30.000 de autovehicule Duster pe an. In India, modelul va fi construit la o noua uzina a alientei Renault-Nissan.

"Grupul a demarat fabricarea modelului la uzina din Romania, insa vrea sa faca rapid din Duster un program international", subliniaza Les Echos.

Publicatia noteaza ca Renault a luat decizia de transfera o parte din facilitatile de fabricatie ale Logan si Sandero din Romania in Maroc, desi forta de munca este mai scumpa acolo, pentru a face loc productiei Duster.