Italienii de la IGD mai platesc 21 mil. euro pentru 10% din reteaua Winmarkt

Autor: Cristi Moga 20.04.2010

Grupul italian Immobiliare Grande Distribuzione (IGD), care a platit in urma cu doi ani 182 de milioane de euro pentru o participatie de 90% din firma care detine si opereaza 15 centrele comerciale Winmarkt in mai multe orase din tara, a semnat un acord pentru preluarea pachetului de 10% detinut de un alt investitor italian - firma Investitori & Partner Immobiliari.

"Valoarea tranzactiei se va ridica la 21 mil. euro, iar closing-ul ar trebui sa aiba loc dupa data de 30 aprilie 2010", se arata intr-un raport al companiei italiene IGD, care administreaza un portofoliu imobiliar de 1,7 mld. euro in Italia si Romania. IGD avea in contractul initial de achizitie optiune pentru preluarea participatiei minoritare a partenerului italian pana sfarsitul lunii septembrie 2011. Exercitarea optiunii cu circa un an si jumatate mai devreme decat data limita stabilita a determinat o scadere a pretului tranzactiei de 2,8%, au mai mentionat reprezentantii IGD.

Compania va achita cele 21 mil. euro in doua transe, de 10%, respectiv 90%.

Italienii au cumparat centrele comerciale Winmarkt la inceputul anului 2008, cu putin timp inainte ca piata tranzactiilor imobiliare de mari dimensiuni sa se blocheze aproape complet. Ei au achizitionat reteaua de la fondul american de investitii Broadhurst, administrat la Bucuresti de Siminel Andrei.

Per total, reprezentantii IGD au anuntat ca vor realiza investitii de 20-25 de milioane de euro pentru imbunatatirea si renovarea unor locatii Winmarkt, precum si in promovare.

Pe fondul contractarii consumului retailerii si proprietarii de centre comerciale au inregistrat scaderi semnificative ale afacerilor pe parcursul ultimului an.

200 mil. euro pe fostele magazine universale

Reteaua este formata in special din fostele magazine universale din centrul unor orase precum Ramnicu Valcea (Cozia Shopping Center) sau Pitesti (Trivale Shopping Center), care au fost rebranduite.

Italienii au inceput dupa achizitia retelei de 15 centre comerciale un proces de imbunatatire a mixului de chiriasi, semnand contracte cu retaileri precum MiniMax, Carrefour sau Domo pentru deschiderea unor noi magazine in proiectele operate.