Retailul va ajunge la 70 mld. dolari in 2014, dar va pierde din cota de piata in regiune

Autor: Mediafax 22.04.2010

Vanzarile de retail in Romania vor ajunge in 2014 la 69,57 miliarde dolari, cu 67% mai mult fata de 2009, insa la nivelul regiunii retailul va pierde din cota, in favoarea celor mai importante piete, respectiv Rusia, Turcia si Polonia, potrivit researchandmarkets.com, care citeaza datele BMI. In 2009, segmentul de retail, care include produse alimentare si non-alimentare, automobile, produse farmaceutice fara prescriptie, a totalizat 41,64 miliarde dolari. "Procesele de privatizare din Romania din 1990 si intrarea in Uniunea Europeana din 2007 au permis retailerilor sa faca investitii semnificative in piata, contribuind la estimarile privind cresterea anuala a vanzarilor de retail cu 6,8% in dolari", se precizeaza intr-un studiu Business Monitor International (BMI) Retail Romania, publicat de portalul irlandez de analize de piata Research and Markets. La nivelul regiunii Europa Centrala si de Est, Romania a avut in 2009 o cota pe piata de retail de 3,9%, care se va diminua pana in 2014 la 3,4%. Analiza arata ca piata de retail din regiune este estimata la 1.067 miliarde dolari, Rusia, Turcia si Polonia acoperind 82% din totalul vanzarilor in 2009. Cota celor trei tari va ajunge in urmatorii cinci ani la peste 87%.