Nokia a devenit din "BMW-ul telefoanelor" un "banal Ford". Producatorul finlandez este nevoit sa adopte politica "ieftin si bun", dupa ce nu a scos un concurent pentru iPhone

Autor: Radu Racu 23.04.2010

Daca in urma cu zece ani Nokia era brandul numarul unu in telefoane mobile, acum producatorul finlandez se vede nevoit sa-si pastreze clientii cu preturi reduse, in conditiile in care a pierdut cursa pentru inovatie si fiabilitate in fata unor concurenti ca Apple, scrie Bloomberg.

"In mod cert as opta pentru un iPhone, chiar daca e mai scump. Am nevoie de un telefon rapid, care sa nu cedeze si care sa fie flexibil", spune un student la un magazin de telefone mobile in Londra.

Acum un deceniu, brandul Nokia era sinonim cu fiabilitate si se afla de obicei in capul listei oricarui cumparator care cauta un telefon mobil. Acum, compania a taiat pana la 18% din pretul telefoanelor inteligente (smartphone) in numai 9 luni, in conditiile in care majoritatea clientilor au inceput sa migreze spre concurenta venita din partea Apple sau BlackBerry.

"Din pacate nu ma gandesc la BMW sau Mercedes cand asociez Nokia cu o marca de masini. As spune mai degraba ca e un fel de Ford: de incredere, ieftin si face banii", spune Varolina MIlanesi, un analist britanic al pietei de profil.