Fox vrea sa intre in topul primilor cinci producatori de mezeluri cu investitii de 3 milioane de euro

Autor: Diana Tudor Stoica 25.04.2010

Fox, producatorul de mezeluri din Capitala controlat de Cornel Vulpe si fiul sau Dan, intentioneaza sa investeasca anul acesta trei milioane de euro pentru cresterea capacitatii de productie si dezvoltarea sistemului de distributie si logistica. Aceste investitii vor permite companiei obtinerea unei cifre de afaceri de circa 25 mil. euro pana la finalul anului si intrarea in topul celor mai mari producatori de mezeluri, potrivit reprezentantilor Fox.

"Am alocat din propriile fonduri suma de un milion de euro, cu care am sustinut cresterea de peste 50% a flotei de distributie si am achizitionat echipamente vizand cresterea capacitatii de productie. In perioada urmatoare vom investi alte 2 mil. euro pentru atingerea unei capacitati zilnice de productie de 70 de tone, construirea unei noi platforme logistice, precum si pentru extinderea semnificativa a spatiului pentru birouri", a declarat Iulian Marinica, directorul general al companiei, completand ca Fox intentioneaza sa finalizeze aceste obiective pana la finalul lunii octombrie a acestui an.

Un mandat inceput vara trecuta

Marinica a preluat conducerea Fox in vara anului trecut dupa ce a lucrat in cadrul departamentului de vanzari al competitorului Caroli Foods timp de aproape 12 ani, ultima functie detinuta fiind de director executiv al departamentului de business development.

In doar sase luni de la numirea sa, din iunie 2009 pana la finalul anului, el a reusit sa distribuie mezelurile Fox la nivel national prin listarea produselor in majoritatea lanturilor de magazine din retailul modern de pe plan local. Astfel, numarul clientilor Fox a crescut in 2009 de la 1.200 la 2.500 la finalul anului. "Datorita masurilor luate inca din iunie anul trecut, ponderea produselor Fox in comertul modern a crescut de peste sapte ori, ajungand la 2,5%, in timp ce in comertul traditional ne situam undeva la 2,8% - 3%", a mai spus directorul general al Fox, adaugand ca intentioneaza sa creasca distributia companiei si in cursul acestui an.

De asemenea, reprezentantul producatorului de mezeluri sustine ca va continua anul acesta investitiile in cresterea vizibilitatii brandului Fox, prin activitati BTL (below the line, neconventionale) ca promovarea la raft sau panotaje, cat si prin spoturi TV. El nu a dezvaluit insa bugetul care va fi alocat promovarii.

Producatorul de mezeluri Fox Com Serv a fost infiintat in 1992 si este controlat in proportie de 50% de Cornel Vulpe, restul de actiuni fiind detinute de fiul acestuia, Dan Vulpe. Fox detine o singura unitate de productie, situata in Bucuresti, care are in prezent o capacitate de productie de aproximativ 40 de tone de preparate din carne si mezeluri pe zi, circa 100 de produse, o companie de distributie, Fox Com Distribution, si doua magazine proprii, situate in Bucuresti.

Marja de profit net a fost de 4%

"Fata de 2008, cand a avut cifra de afaceri de 21 milioane de euro, in 2009 Fox Com Distribution a inregistrat o cifra de afaceri de 19 milioane de euro, diminuarea acesteia avand ca explicatie majora starea mediului economic", a spus managerul Fox. Tot anul trecut, compania a inregistrat EBITDA de 12%, similar cu rezultatul inregistrat in 2008, si o rata a profitului net de 4% fata de 3,5% in urma cu doi ani.

Marinica sustine ca piata mezelurilor se afla in prezent intr-o usoara revenire fata de perioada similara a anului trecut, in conditiile in care in primul trimestru din 2010 cifra de afaceri a Fox Com Distribution crescut cu 40%, de la 4 mil. euro la 5,5 mil. euro, iar volumul cu 60% fata de aceeasi perioada a anului trecut. In martie anul acesta vanzarile in volum s-au dublat fata de cele din martie 2009.

"Rezultatele din primul trimestru al anului curent, care reprezinta evolutia logica a programului demarat in iunie 2009, ne indreptatesc sa credem ca vom atinge o cifra de afaceri de 25 de milioane de euro la sfarsitul lui 2010 sau chiar sa o depasim. Credem ca obiectivul de a fi al cincilea producator national de mezeluri pana la sfarsitul anului 2010 este pe deplin realizabil", a mai spus Marinica. El nu a dezvaluit insa evolutia rezultatelor inregistrate de compania Fox Com Serv, cu activitati in productia de mezeluri.