Sponsorii au platit 365 mil. euro ca sa apara pe tricourile celor mai puternice echipe de fotbal din Europa

Autor: Alexandru Matei 27.04.2010

Sponsorii care apar pe tricourile echipelor ce activeaza in cele mai puternice cinci campionate de fotbal din Europa (Anglia, Spania, Italia, Germania si Franta) au scos din buzunare 365 de milioane de euro in sezonul 2009/10, scrie Finance Football.

Cluburile din Bundesliga (Germania) sunt pe primul loc la capitolul venituri din sponsorizari, ele castigand in medie 6,3 milioane de euro, in crestere cu 5% fata de sezonul trecut.

Germanii sunt urmati de echipele britanice, cu venituri medii de 4,81 milioane de euro, in scadere cu aproape 10% fata de anul trecut. Pe locul trei se situeaza echipele din Seria A (Italia), cu 3,52 mil. euro, fiind urmate de cele spaniole si franceze, cu venituri medii de 2,64 mil. euro, respectiv 2,19 mil. euro.

Companiile care au investit masiv in sponsorizarea echipelor de top din Europa sunt cele de pariuri on-line (67,5 milioane de euro, in crestere cu 36,1%), energie (47 mil. euro, +3,8%), transporturi (44 mil. euro, +16,4%), finante (42,7 mil. euro, -21,3%), auto (41,2 mil. euro, -4,2%) si telecomunicatii (32,6 mil. euro, -7,4%).