Piata de alimente si bauturi va creste pana in 2014 cu 8,2%, la 60,12 mld. lei

Autor: Mediafax 28.04.2010

Piata de alimente si bauturi din Romania va creste pana in 2014 cu 8,2% fata de 2009, la 60,12 miliarde lei (20,61 miliarde dolari), Romania ocupand locul noua intr-un top care cuprinde 15 tari emergente din regiune analizate de Business Monitor International (BMI), potrivit researchandmarkets.com. In 2009, vanzarile de alimente si bauturi au fost de 55,54 miliarde lei (20,12 miliarde dolari). Piata a fost afectata de criza economica si a scazut ca valoare anul trecut. Astfel, Romania se plaseaza pe locul noua in randul a 15 piete europene emergente din regiune analizate de BMI. Vanzarile de retail in Romania vor ajunge in 2014 la 69,57 miliarde dolari, cu 67% mai mult fata de 2009, insa la nivelul regiunii retailul va pierde din cota, in favoarea celor mai importante piete, respectiv Rusia, Turcia si Polonia, potrivit datelor prezentate anterior de BMI. Anul trecut, segmentul de retail, care include produse alimentare si non-alimentare, automobile, produse farmaceutice fara prescriptie, a totalizat 41,64 miliarde dolari.