Austriecii de la Gebruder Weiss construiesc platforme logistice in Sibiu si Arad

Autor: Vlad Anastasiu 03.05.2010

Wolfgang Niessner, directorul executiv al companiei austriece de transport de marfa si logistica Gebruder Weiss, cu afaceri de 1 mld. euro, spune ca are incredere ca economia romaneasca va reveni din 2012 la nivelurile de dinainte de criza, perioada despre care spune ca "dezvoltarea pe plan local era una incredibila".

"Sunt increzator ca Romania isi va reveni la nivelurile de dinainte de criza, insa recuperarea economica va fi una dificila. Potentialul Romaniei este unul extrem de mare, de aici si reluarea dezvoltarii", a precizat Wolfgang Niessner, CEO al Gebruder Weiss, intr-un interviu acordat ZF.

Compania austriaca, intrata pe piata locala inca din 2001, va incepe in doua saptamani sa construiasca al doilea proiect logistic din Romania la Sibiu, valoarea investitiei ridicandu-se la 3 mil. euro.

"Constructia platformei de la Sibiu va incepe in aproximativ 2 saptamani, iar terminarea lucrarilor este estimata pentru luna septembrie. In urmatorii doi trei ani, ne propunem un proiect similar in zona Aradului".

Prima faza a proiectului de la Sibiu presupune construirea unei platofrme de crossdocking (platforma logistica de manipulare a marfurilor si transbordare din camioane de mare tonaj in camioane de tonaj mai mic - n. red.) in suprafata de 1.000 mp, suprafata totala a terenului detinut de companie fiind de circa 30.000 mp.

"In functie de evolutia pietei, in urmatoarele faze ale proiectului vom incepe si construirea de depozite logistice", a adaugat Niessner.

Executivul Gebruder Weiss conduce o companie prezenta in peste 20 de tari, cu 4.500 de angajati si o capacitate totala de depozitare de aproximativ 290.000 mp.

Pe piata locala, primul proiect logistic al austriecilor a fost inaugurat anul trecut, in Bolintin Deal, judetul Giurgiu, si cuprinde 8.500 mp de depozite logistice, 2.500 mp platforma de crossdocking, precum si spatii de birouri, pe o suprafata de 1.400 mp. Valoarea totala a proiectului s-a ridicat la aproximativ 15 mil. euro, pret care include insa si achizitia terenului de aproximativ 7 ha. "Investitia din Bolintin, care se ridica la aproape intreaga cifra de afaceri realizata de companie intr-un an, cred ca este o garantie asupra angajamentului nostru pe plan local. In plus, zona central-estica a Europei este gandita la nivel de grup ca «un core business», iar dintre statele din regiune, Romania are de departe cel mai mare potential".

In 2009, compania a realizat o cifra de afaceri de aproximativ 17 mil. euro, iar pentru acest an oficialii companiei au estimat afaceri de circa 20 mil. euro, in crestere cu 18%.

Transporturile rutiere detin cea mai mare pondere in cifra de afaceri pe plan local a companiei, respectiv 45%, urmate de serviciile de depozitare si manipulare, cu o pondere de 30%, iar restul reprezinta transporturile feroviare, aeriene si navale precum si serviciile vamale realizate de companie.

"In prezent suntem in negocieri cu o companie locala de transport feroviar pentru a creste afacerile pe acest segment, iar pana la sfarsitul anului este posibil sa incheiem un astfel de acrod. Deocamdata este insa prea devreme pentru a dezvalui numele companiei sau valoarea contractului", a explicat Niessner. Compania a intrat pentru prima data pe segmentul logistic feroviar pe piata locala in septembrie 2009.

Servicii integrate de logistica si nu cresterea volumului

Ca strategie de business, compania austriaca isi propune concentrarea eforturilor pe oferirea de solutii integrate de logistica, de la depozitare si manipulare la transport pana la servicii vamale si solutii logistice IT.

"Suntem o companie care se afla in etapa de dezvoltare, deci nu poate fi vorba de reduceri de costuri pe plan local. Atentia cade pe cresterea productivitatii si ca urmare ne concentram pe clientii care au nevoie de solutii logistice integrate si nu suntem neaparat interesati de clientii care ar asigura volume sau trafic mare", a declarat Viorel Leca, directorul Gebruder Weiss Romania.

La nivel de grup, compania detine aproximativ 200 de camioane, insa pe piata locala Gebruder Weiss subcontracteaza transportatori, achizitia unei flote proprii de camioane nefiind prioritara ca investitie pentru companie.