Google, IBM si Apple au cele mai valoroase branduri din lume. Numai Google face cat PIB-ul Romaniei

Autor: Magraon Andreea 07.05.2010

Google, care detine cel mai popular motor de cautare din lume, ramane si in acest an cel mai valoros brand din lume, evaluat la 114 miliarde de dolari, potrivit unui clasament al companiei Millward Brown Optimor, care cuantifica in valoare monetara opinia consumatorilor despre branduri.

De altfel, primele patru locuri din top sunt ocupate de giganti din industria IT. Google este urmat de furnizorul american de servicii si produse IT International Business Machines (IBM), care are o valoare de 86 de miliarde de dolari, cu o crestere de 30% fata de 2009, de Apple, dezvoltatorul telefoanelor iPhone (83 de miliarde de dolari, in crestere cu 32%) si de Microsoft, cel mai mare producator de software din lume (76 de miliarde de dolari, aflat in stagnare).

Potrivit raportului Millward Brown Optimor, aflat la a cincea editie, valoarea celor mai puternice 100 de branduri din lume a crescut cu 4% in ultimele 12 luni, la peste 2.000 de miliarde de dolari. Cei care au lucrat la acest raport sustin ca in acest an brandurile puternice si-au dovedit rezistenta sporita la efectele recesiunii, iar companiile care au redus anul trecut bugetele de marketing in contextul crizei si-au dat seama ulterior de importanta sustinerii propriului brand si a castigarii loialitatii clientilor in perioade de recesiune, majorand sumele alocate acestor scopuri.

Top 10 este inchis de Coca-Cola (68 de miliarde de dolari, o crestere de 1%), McDonald's (66 de miliarde de dolari, o scadere de 1%), Marlboro (57 de miliarde de dolari, +15%), China Mobile (52 de miliarde de dolari, -14%), General Electric (45 de miliarde de dolari, -25%), respectiv Vodafone (44 de miliarde de dolari, -17%). Cea mai puternica crestere a valorii brandului a fost obtinuta de grupul sud-coreean Samsung aflat pe locul 68, cu o valoare de 11 miliarde de dolari, un plus de 80% fata de anul trecut. Cel mai accentuat declin al valorii unui brand care a ramas totusi in top 100 vine din industria telefoanelor mobile. Nokia a pierdut 58% din valoarea brandului, la mai putin de 15 miliarde de dolari, si a coborat 30 de locuri, pana pe 43. Facebook, cea mai mare retea de socializare din lume, cu peste 400 de milioane de utilizatori la nivel mondial, are o valoare de 5,5 miliarde de dolari, fapt ce nu i-a asigurat insa un loc in topul Millward Brown Optimor.

Totodata, ICICI Bank a devenit prima marca indiana din top, intrand direct pe locul 45, cu un brand in valoare de peste 14 miliarde de dolari. Cele patru mari economii emergente, India, China, Rusia si Brazilia, au pentru prima data cel putin cate o reprezentanta in top 100.