Tymbark si-a majorat vanzarile de sucuri cu 12% in trimestrul I
Compania poloneza Tymbark, unul dintre cei mai mari trei
producatori de nectaruri de pe piata, si-a majorat vanzarile de
sucuri cu 12% in primul trimestru al anului fata de aceeasi
perioada din 2009. Avansul a venit pe fondul intensificarii
promovarii in magazine, potrivit companiei.
Anul trecut, Tymbark Romania a avut un ritm de crestere sub 10% la
nivelul volumelor de vanzari, comparativ cu 2008. Aceasta este
prima companie de pe piata bauturilor non-alcoolice care raporteaza
dinamica vanzarilor in 2010.
Cea mai importanta miscare a producatorului realizata in ultimul an
pe piata bauturilor racoritoare a fost lansarea apei cu arome de
fructe Tedi Waterrr, in luna aprilie din 2009. Tot anul trecut,
Tymbark a inaugurat a doua fabrica a sa din Romania, prin
finalizarea unor investitii de 30 mil. euro in aceeasi locatie de
productie in care opereaza din 2001.
In acest an, compania planifica investitii de 4,5 mil. euro in
inaugurarea unei unitati de procesare a fructelor si legumelor
langa fabrica din Valenii de Munte.
Reprezentantii Tymbark spun ca pregatesc lansari de produse si in
2010.
"Producatorii isi vor optimiza portofoliul si vor aduce noutati pe
piata romaneasca, asa cum se intampla deja pe piata externa. Cu
certitudine un nou an de criza economica va consolida brandurile
premium si pe cele economice si va afecta segmentul mainstream (de
mijloc - n. red.)", afirma Mihaela Burtoi, Senior Brand Manager
Tymbark Maspex Romania. Ea mai spune ca si in acest an promotiile
in magazine sustin cel mai mult vanzarile.
"Tinand cont de contextul economic actual, consumatorul este in
continuare atent la promotiile desfasurate in magazine (gratuitati,
pachete promotionale) si va alege gramajele mari in detrimentul
celor de tip portion pack (gramaje mici - n. red.) pentru a-si
optimiza cheltuielile", mentioneaza managerul Tymbark.
Producatorul, detinut de grupul polonez Maspex, a avut anul trecut
afaceri estimate de ZF la peste 60 mil. ero la nivel local, cu
branduri precum Tedi, Ciao sau La Festa.
Cei mai mari competitori ai sai, pe o piata estimata la peste 300
mil. euro, sunt companiile Coca-Cola Hellenic, Pepsi Americas si
Parmalat, producatorul sucurilor Santal.