Dupa doi ani de operare: Family Frost, cel mai mare retailer pe roti, ar putea iesi de pe piata

Autor: Mihaela Popescu 11.05.2010

Compania germana Family Frost, care a intrat pe piata locala in 2008 cu 40 de magazine pe roti si planuri de investitii de 17 mil. euro, ar putea face un exit din Romania in acest an, dupa intrarea unui fond de investitii in actionariatul grupului Eismann, proprietarul Family Frost.

Retailerul, cu afaceri de circa un miliard de euro in Europa, are in prezent o flota de aproximativ 100 de camioane cu care vinde produse congelate in orasele mari din tara.

Acesta este singurul operator de magazine pe roti cu vanzari de ordinul milioanelor de euro.

Anul trecut, Family Frost Romania a avut afaceri de aproximativ 3 mil. euro si o medie lunara de 50.000 de clienti, potrivit datelor furnizate de reprezentantii companiei.

Compania ar putea renunta insa in 2010 la piata romaneasca si la alte piete pe care nu a ajuns inca la volume mari de vanzari dupa intrarea unui fond de investitii in actionariatul grupului Eismann, au declarat pentru ZF surse din piata.

Contactati de ZF, reprezentantii companiei nu au oferit informatii despre planurile pe termen scurt ale Family Frost in Romania, rezumandu-se la a comunica date despre businessul realizat in perioada 2008-2009.

"Pentru anul 2010 va pot da raspunsurile numai dupa intalnirea directorilor companiei la nivel international, care va avea loc in luna iunie la Dusseldorf", a afirmat Laurentiu Munteanu, directorul general al Family Frost Romania.

El a precizat ca anul trecut compania a avut vanzari de aproximativ 3 milioane de euro, ceea ce reprezinta 88% din cifra bugetata.

"Nerealizarea planului a fost cauzata de faptul ca cele 7 filiale nou deschise in cursul anului trecut, cu aproximativ 100 de angajati, au intrat pe piata cu intarziere de o luna din cauza programului de training", a explicat Munteanu.

Si-a triplat numarul de magazine pe roti anul trecut

Anul trecut, Family Frost a adus pe piata alte 85 de camioane de vanzare, fata de cele 40 de van-uri cu care a atacat comertul stradal din Romania la jumatatea lui 2008.

Oferta initiala cuprindea 47 de produse congelate, dintre care 28 reprezentau diferite sortimente de inghetata. Portofoliul companiei mai cuprinde legume sau carne si specialitati congelate. Investitiile realizate de companie in 2009 pot fi estimate la cateva milioane de euro.

Cifra de afaceri a Family Frost Romania s-a dublat anul trecut fata de 2008, in conditiile triplarii numarului de magazine pe roti in acest interval.

Semestrul al doilea din an este cel mai important pentru businessul vanzatorilor de inghetata, datorita sezonalitatii. Family Frost Romania a avut anul trecut o medie de 60.000 de clienti activi pe luna in perioada iunie-decembrie, cu circa 70% peste media din primele cinci luni, potrivit datelor furnizate de directorul companiei.

Munteanu a mai mentionat ca in primul an operational pe piata din Romania retailerul a realizat o cifra de afaceri de 1,6 mil. euro cu 40 de van-uri, sub tinta setata anterior, de 1,8 mil. euro, si o medie de 28.000 de clienti pe luna.

Compania germana anunta planuri de investitii de 17 mil. euro in Romania, in momentul lansarii pe piata locala. Intrarea Family Frost pe piata a implicat investitii de 2,8 mil. euro, majoritatea directionate in infrastructura logistica si in flota de masini.

In prezent, compania opereaza 6 depozite la nivel local, dintre care doua in Bucuresti, potrivit datelor publicate pe site-ul oficial al Family Frost Romania.

Cei mai mari competitori ai sai sunt buticurile, chioscurile si supermarketurile, pe o piata care s-a contractat anul trecut mai mult decat segmentul hipermarketurilor, din cauza orientarii unui numar mare de consumatori catre produsele ieftine.

In criza, inchiderea unor minimarketuri sau chioscuri si alte magazine din comertul traditional a facut loc pe piata expansiunii retelelor mari de comert. Printre cei care au intrat in spatiile eliberate de micii comercianti se numara francezii de la Carrefour Market, precum si operatorii magazinelor de proximitate de mici dimensiuni R-Kiosk si Mic.Ro.