Popp, Impact: Ne orientam catre ideea de supermarket imobiliar

Autor: Vlad Anastasiu 13.05.2010

Dezvoltatorul imobiliar Impact Developer & Contractor (IMP) se va orienta anul acesta catre extinderea portofoliului imobiliar tintind o crestere a vanzarilor cu 10%. Compania spune ca va incerca sa vanda o parte din terenurile detinute in portofoliu, va construi o cladire de birouri si un hotel de patru stele in Bucuresti si un centru de cercetare medicala si un centru social in Cluj.

"Criza ne-a invatat sa fim detinatori de portofoliu. Astfel de acum incolo ne orientam catre ideea de supermarket imobiliar, nu doar de ofertanti de apartamente. Compania este pozitionata pe piata pentru clientii middle class, dar vom cobori catre baza, catre clientii cu venituri mai mici", a declarat Dan Ioan Popp, cel mai mare actionar Impact si presedintele al companiei.

Compania isi propune pentru anul acesta vanzarea a 1,5 hectare de terenuri din portofoliul companiei, care se ridica la circa 120 de hectare. Preturile de vanzare variaza intre 50 si 350 euro/mp, astfel, in urma vanzarii celor 500 de loturi, compania poate incasa intre 0,75 si 5,2 mil. euro.

Valoarea investitiei la cladirea de birouri de clasa B la care Impact vrea sa inceapa constructia in acest an se ridica la circa 11 milioane de euro, iar jumatate din finantare urmeaza sa fie asigurata prin fonduri europene.

Si centrele de la Cluj urmeaza sa fie finantate tot prin fonduri europene.

Pentru constructia hotelului, compania se afla in prezent in negocieri cu trei investitori internationali, valoarea proiectului ridicandu-se la aproximativ 16 mil. euro. Capacitatea hotelului va fi de 168 de camere de patru stele.

"Ne dorim ca partenerul nostru in acest proiect sa aiba o participare cat mai mare, sa fie initiat in businessul hotelier", a declarat Carmen Sandulescu, directorul financiar al Impact.

In plus, compania va incepe constructiile la trei noi ansambluri in cadrul proiectului Greenfield din Baneasa, zona de nord a Capitalei in prima faza urmand sa fie construite 3 blocuri, cu o capacitate de 40 de unitati fiecare. Valoarea totala in cazul acesta se ridica la 9 mil. euro. In prezent, compania mai dispune de 160 de unitati disponibile in cadrul proiectului Greenfield, dintr-un total de 684.

Mizeaza pe sprijinul Franklin Templeton

La sfarsitul anului trecut Popp a vandut 6% din companie catre un fond administrat de Franklin Templeton, pentru suma de 1,6 mil. euro. Popp si-a redus astfel participatia la 22%.

"Atragerea in actionariat a unui fond puternic precum Templeton a fost o miscare strategica, care a rezultat in aprecierea actiunilor in primul rand. In al doilea rand, fondul si-a manifestat interesul de a participa la majorari viitoare de capital, precum si pentru ocuparea unui loc in board-ul companiei", a explicat Carmen Sandulescu. In 2007, Popp a mai vandut 3% din Impact unui fond administrat de Lehman Brothers, insa banca de investitii americana a dat faliment ulterior.

In primul trimestru al acestui an cifra de afaceri a companiei a scazut cu 42%, la 9,3 mil. lei (2,28 mil. euro), in timp ce profitul net a scazut de aproape sase ori, la 0,21 mil. lei (50.000 de euro), potrivit raportului financiar.

In acelasi interval, compania a semnat 47 de contracte, in valoare de 17,2 mil. lei. Anul trecut, afacerile companiei s-au contractat de aproape trei ori, la 54 mil. lei (12,7 mil. euro). Pe bursa, Impact este evaluata in prezent la 31,6 mil. euro.

Planuri sunt