RCS&RDS a intrat in razboi total cu UPC

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 13.05.2010

Tarifele pentru serviciile TV ar putea atinge in acest an un minim istoric in conditiile in care razboiul preturilor pentru a atrage clienti, in care s-au angajat gigantii locali RCS&RDS, Romtelecom si UPC s-a acutizat, pe fondul unei economii in recesiune, in care puterea de cumparare a consumatorilor a scazut.

Cea mai recenta mutare apartine liderului RCS&RDS, care a lansat in mai multe zone din tara oferte de o agresivitate fara precedent, tintite catre rivalii de la UPC. Pentru a convinge clientii UPC sa plece, RCS le ofera servicii gratuite de cablu TV pana la expirarea contractului cu rivalii, urmate de alte trei luni de gratuitate. Pentru a face fata atacului, UPC a coborat preturile la cablu la un minim istoric de 18 lei/luna, in care intra intre 40 si 45 de posturi TV, sub nivelul RCS sau Romtelecom.

Erodarea preturilor este rezultatul luptei dure dintre cei trei giganti de pe piata, care controleaza peste 80% din clientii de cablu si satelit TV. RCS are 2,7 milioane clienti, UPC - 1,2 milioane, iar Romtelecom se apropie de un milion. Cu o medie a incasarilor de cinci euro pe luna, una dintre cele mai mici din Europa, piata de servicii TV din Romania este mai mica de 400 mil. euro pe an.