Tinta Maserati in asteptarea unor „vremuri bune”: 20 de masini

Autor: Bogdan Alecu 17.05.2010

Seful Maserati pentru Europa de Est se asteapta ca dupa trecerea efectelor crizei, vanzarile marcii pe piata locala sa revina la peste 20 de modele pe an, adica dublu fata de nivelul atins anul trecut. Ca valoare, vanzarile de anul trecut pot fi estimate la un milion de euro, luand in calcul un pret mediu de 100.000 de euro pe masina.

In prezent, cea mai buna piata pentru Maserati din Europa Centrala si de Est este Cehia.

"A fost singura care a reusit sa depaseasca aceasta situatie economica dificila", a spus Luigi Maria Sepe, Area Manager Maserati pentru Europa de Est si America Latina.

In Romania, Maserati a demarat operatiunile in 2004, cel mai bun an pana in prezent fiind 2008, atunci cand s-au vandut 41 de masini, dintre care patru reprezentau editia limitata Quattroporte Collezione Cento. In 2009, pe fondul crizei financiare, vanzarile marcii italiene au scazut pana aproape de 10 unitati. "Situatia in 2009 a fost una dificila. Acum incercam sa ne revenim. 2010 ar trebui sa fie peste anul trecut. Dar revenirea volumelor va dura. Romania este importanta deoarece exista mult potential in piata", a spus Sepe.

Dupa ce a deschis noi showroomuri pentru Infiniti si Abarth, tunerul oficial al Fiat, AutoItalia, importatorul marcilor grupului italian pe piata locala, are in plan deschiderea unui nou showroom pentru marca Maserati, strategie care face parte din noul plan de relansare.

"In ceea ce priveste revenirea vom pregati noi campanii de marketing, vom lansa un nou model, Maserati Gran Cabrio, si vom deschide un nou showroom in urmatoarele saptamani", a declarat Luigi Maria Sepe. Chiar si asa, seful Maserati nu se asteapta la o revenire prea rapida a pietei locale in conditiile in care situatia economica actuala nu da semne de imbunatatire.

In prezent, Maserati are un showroom in centrul Capitalei, care cel mai probabil va fi inlocuit de unul nou. Oficialii AutoItalia nu au oferit niciun comentariu in acest sens.

Singura marca de lux care a inregistrat o crestere in 2009 pe piata locala a fost Ferrari, cu vanzari de 25 de masini, in crestere fata de 15 in anul anterior. Celelalte marci au fost sustinute insa de importurile second-hand. Pe de alta parte, in timp ce Ferrari concureaza cu modele precum Lamborghini, sau Aston Martin, Maserati este perceputa ca o alternativa superioara la segmentul premium.

"Spre exemplu, exista cazuri in care un client de Ferrari isi cumpara un Maserati pentru a avea o masina de zi cu zi. Un client poate avea un F430 Scuderia pentru weekend sau circuit si un Maserati Quattroporte ca limuzina de business. Dar nu putem vorbi neaparat de un tipar in acest caz", a spus executivul.