Care sunt planurile gigantului Naspers pentru site-ul Autovit la jumatate de an de la achizitie

Autor: Alexandru Anghel 19.05.2010

Grupul media sud-african Naspers, care a cumparat la finalul anului trecut site-ul Autovit.ro, urmareste cresterea cifrei de afaceri cu 70% in urmatorul an si extinderea acoperirii nationale prin birouri de vanzari in teritoriu, in orase precum Timisoara, Cluj sau Bacau.



Grupul sud-african Naspers, cu afaceri de 1,4 miliarde de euro in 2009, a cumparat prin divizia europeana MIH Allegro BV compania Visual Soft, care administreaza site-ul Autovit.ro, pentru suma de 4,7 milioane de euro, fiind una dintre cele mai mari tranzactii din mediul online local.

De la preluare, Autovit a implementat deja, in urma cu o luna, o noua platforma tehnica, iar numarul ofertelor s-a apreciat cu circa 10%, ajungand in prezent la o baza de aproape 21.000 de anunturi.

"Planul nostru este ca pana in martie 2011 sa avem o crestere de 65% a numarului de oferte. In acelasi timp, avem in plan sa dezvoltam si partea de continut, partea editoriala prin stiri sau articole auto, sa testam diferite automobile second-hand sau sa promovam dealeri de componente auto", a declarat Attila Okanyi, director general al Autovit.ro. El a adaugat ca in perioada urmatoare compania va deschide birouri de vanzari in teritoriu, in orase precum Timisoara, Cluj sau Bacau, pentru a putea creste numarul de oferte de automobile second-hand disponibile pe site.

Site-ul Autovit a fost lansat in urma cu 10 ani, urmarind modelul de business al site-urilor de vanzari auto second hand din pietele vestice, la aproximativ 3 ani de la inaugurarea parcului auto cu acelasi nume din cartierul Vitan din Bucuresti.

Naspers mai detine prin MIH Allegro site-uri de anuntuti auto online, platforme online de tranzactii, licitatii sau plati, site-uri imobiliare, calatorii sau shopping in Polonia, Cehia, Slovacia, Ungaria, Bulgaria, Ucraina, Serbia sau Lituania.

"Aici noi putem beneficia de faptul ca suntem un grup international. Platforma noastra va fi interconectata cu cele din alte tari, iar anunturile devin disponibile si pentru alti posibili clienti decat cei din Romania", a spus Okanyi.

Reprezentantii Allegro, care mai detine in Romania si site-urile Tizo.ro, fostul Aukro.ro, si Compari.ro, au declarat ca in urmatorii ani ar putea lansa sau achizitiona si alte platforme online, precum cele de anunturi imobiliare.

Marja de profit de 65%

Planul de business al noilor actionari ai Autovit.ro presupune cresterea cifrei de afaceri de la 2,3 milioane de lei in 2009 cu aproape 70%, la 3, 9 milioane de lei (aproape 1 milion de euro) la finalul exercitiului financiar, in martie 2011.

Marja de profit a Visual Soft, compania care administreaza platforma de anunturi, a ajuns la 65% in cursul anului trecut, cand a inregistrat un profit net de 1,5 milioane de lei (350.000 de euro), potrivit reprezentantilor companiei.

"Noi tintim o cifra de afaceri de 3,9 milioane de lei. Fata de primul trimestru din 2009 deja cifrele arata ca suntem in plan", a spus Okanyi.

Veniturile companiei provin din taxele de postare a anunturilor si din reclamele afisate pe site. Taxa pentru un anunt de vanzare a unui automobil valabil 15 zile este de 1,5 euro plus TVA pentru persoanele fizice si de 0,99 euro plus TVA pentru dealeri auto.

Potrivit reprezentantilor companiei, circa 75% din anunturi sunt din partea persoanelor fizice, in timp ce restul vin din partea celor aproximativ 150 de dealeri activi din portofoliul de clienti.

In ceea ce priveste tendinta din piata auto second-hand locala, Autovit apreciaza ca cel mai bine se vand automobilele din plaja de pret de 9.000 - 10.000 de euro, cu norme de poluare Euro 3, Euro 4 si fabricate pana in 2005-2006.

"Aici se incadreaza cele mai multe anunturi si totodata sunt si cele care dupa 15 zile nu se mai prelungesc. Sunt mai mult de 90% din anunturi", a spus Mihai Cune, director operational al Autovit.ro.

Exporturile de masini second-hand scumpe sunt in crestere

Reprezentantii Autovit.ro apreciaza ca in ultimul an piata de automobile second- hand a inregistrat un declin in tranzactii in timp ce oferta a crescut cu zeci de mii de masini in urma importurilor de automobile rulate si a aprecierii numarului de automobile recuperate de catre firmele de leasing.

In acelasi timp s-a apreciat si numarul automobilelor second-hand premium exportate, care nu gasesc clienti pe plan local.

"Din sondajele noastre am aflat ca exista dealeri germani sau din alte tari care vin si cumpara din Romania masini scumpe. Aceste masini, care de obicei se vand mai greu, se exporta si in tari precum Polonia sau Cehia", a declarat Attila Okanyi, director general al Autovit.ro.

El a adaugat ca automobilele de peste 40.000 de euro isi gasesc mai greu clienti pe plan local, iar foarte multe companii de leasing care recupereaza second-handurile de la clienti cu dificultati financiare cauta sa le vanda pe piete precum cea din Polonia, unde vanzarile de automobile rulate nu s-au prabusit.