Al treilea lant hotelier din Europa spune ca evalueaza doua proiecte pe piata locala

Autor: Andreea Mioara Neferu 23.05.2010

Lantul hotelier spaniol Sol Melia, al treilea mare lant din Europa, cu 300 de hoteluri in 30 de tari, este interesat de extindere pe piata romaneasca, avand in evaluare doua proiecte, potrivit lui Jose Manuel Navarro, managing director pentru Sol Melia Bulgaria, care a refuzat sa ofere alte detalii. "In principal suntem interesati de zona de litoral si de Bucuresti, brandurile potrivite pentru aceste locatii fiind Sol de 4*, si respectiv Tryp si Melia, de 4-5*. Am refuzat pana acum un proiect in Mamaia in conditiile in care costurile operationale erau estimate sa ia prea mult din profit", a afirmat Navarro. Circa 30% din turistii care ajung in cele cinci hoteluri Sol Melia din Bulgaria sunt romani, iar majoritatea dintre acestia prefera vacantele scurte, de weekend, a explicat Maria Siskova, director de marketing si vanzari pentru subsidiara bulgara a companiei. In 2010 Sol Melia Bulgaria estimeaza ca va primi peste 60.000 de turisti, rezervarile realizate in avans aratand ca majoritatea dintre acestia provin din Germania, Marea Britanie, Rusia si Romania. Mandatul pentru divizia Sol Melia Bulgaria implica extinderea afacerii si in tarile vecine precum Romania, Grecia, Serbia si Macedonia. In Romania, ponderea afilierii hotelurilor la un lant international este de sub 1%. Dintre lanturile hoteliere care au manifestat interes pentru piata locala si care au anuntat ca planuiesc sa intre in Romania sunt Four Season, Movenpick sau Kempinsy le Meridien, insa niciunul dintre aceste planuri nu s-a concretizat pana in prezent.