Masini de peste 150.000 de euro scoase la vanzare pe site-urile auto second-hand. Cine le cumpara?

Autor: Bogdan Alecu 24.05.2010

Cel putin zece masini cu preturi mai mari de 150.000 de euro sunt scoase la vanzare de dealeri din Capitala pe site-urile specializate in vanzarea de masini second-hand, desi multe dintre aceste autoturisme figureaza ca avand "0 kilometri la bord".

"Cine cumpara astfel de masini din Romania o face daca i se ofera un pret mult mai bun sau daca masina sau configuratia ceruta nu este disponibila la dealerii din tara de origine", a explicat Adrian Pascu, directorul marcilor Porsche, Bentley si Lamborghini, din cadrul Porsche Romania, cel mai mare jucator de pe piata de profil.

Reprezentantul Porsche a explicat ca si compania din care face parte a vandut anul trecut o limuzina Bentley Arnage T, cu un pret de lista de peste 300.000 de euro, catre un client strain, dar modelul nu a fost promovat pe un site de specialitate. "Noi apelam la un astfel de site doar pentru masini care au oferta speciala si dorim sa le vindem cat mai repede posibil."

Indiferent cine este potentialul cumparator, site-urile de specialitate s-au aglomerat de masini extrem de scumpe provenite din Romania, in conditiile in care pe piata locala s-au comercializat anul trecut cele mai ieftine automobile din Europa, potrivit declaratiilor anterioare ale lui Brent Valmar, vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA). Reprezentantii companiilor din auto au explicat ca s-a ajuns la aceasta situatie datorita discounturilor care ajungeau si pana la 50%, sustinute atat de devalorizarea monedei nationale, cat si de o piata in cadere libera, care a "fortat" dealerii sa apeleze la campanii masive de reducere a stocurilor.

In toamna anului trecut si reprezentantii Forza Rossa au apelat la site-urile specializate pentru a vinde modele Ferrari, atat noi, cat si second-hand. Camelia Bazac, actionar al Forza Rossa, explica atunci ca internetul este un instrument util atunci cand vine vorba de vanzari de autoturisme uzate. Modelele cu un rulaj minim de aproximativ 100 km sunt masini de demo, comercializate in afara targetului anual si sunt utilizate pentru test-drive, potrivit reprezentantilor Forza Rossa.

Anul trecut, potrivit importatorului Ferrari, un singur client nu si-a ridicat masina comandata, pierzand astfel avansul de 20% achitat in momentul comenzii, automobilul fiind ulterior vandut. Astfel, "taxa" unei astfel de comenzi poate ajunge chiar si la 40-50 de mii de euro, adica pretul unui automobil din segmentul premium.

Atat in cazul Forza Rossa, cat si in cel al diviziei de lux a Porsche Romania, strainii detin un procent consistent atat din vanzarile de masini noi, cat si din activitatea de service. "In service-ul Bentley au venit pana in prezent 230 de posesori de Bentley, dintre care aproape 10% reprezinta clienti din afara tarii precum Bulgaria, Ucraina sau Moldova", a subliniat Pascu.

Porsche Romania, importatorul marcilor grupului VW pe piata locala, a vandut in primele patru luni ale acestui an masini de lux in valoare totala de aproape 3,5 mil. euro, potrivit estimarilor ZF, luand in calcul atat masinile livrate, cat si pe cele pentru care s-a inregistrat o comanda in baza unui avans din partea clientului. Cea mai mare pondere din vanzarile din segmentul superior o detine marca Porsche, urmata de Bentley si Lamborghini.