Exclusiv online - Promovare inedita: IKEA si-a dus canapele in Pasaj la Universitate - Galerie foto

Autor: Ioana David 10.06.2010

Campaniile de promovare pe care IKEA le deruleaza si in care investeste peste 1 mil. euro au ajuns in Pasajul Universitatii, unde retailerul si-a pus anumite modele de canapele. Romania nu este prima tara in care retailerul are astfel de campanii de promovare, in conditiile in care in martie si-a expus canapele in statiile de metrou din Paris. Peretii statiilor de metrou erau de asemenea acoperiti la Paris cu printuri care arata interioarele in stil IKEA.

"Locatia de la Universitate a fost aleasa datorita fluxului foarte mare de oameni care tranziteaza aceasta zona zilnic. Proiectul special care se deruleaza acum in pasajul Universitatii si promoveaza in mod special canapelele KLIPPAN face parte dintr-o campanie mai ampla concentrata pe camera de zi si in principiu pe canapele", a spus Mihaela Muresan, marketing manager al IKEA Romania.Pentru acesta campanie, IKEA nu are in vedere si alet locatii mai putin conventionale, insa in trecut a mai decorat unele statii de autobuz in sifoniere.

IKEA are in prezent o singura unitate pe piata locala, in zona comerciala Baneasa din Capitala, iar recent magazinul a fost achizitionat chiar de retailerul suedez pana la acest moment functionand in regim de franciza.

In 2009, IKEA a a avut vanzari de 349,24 mil. lei (83,2 mil. euro), in scadere cu 9% comparativ cu nivelul din 2008, conform datelor furnizate. Daca pe de o parte vanzarile au scazut, profitul s-a majorat cu circa 70%, pana la 24 mil. lei (5,7 mil. euro).

Reteaua IKEA a fost fondata de Ingvar Kamprad, unul dintre cei mai bogati oameni din lume. In Romania, el isi leaga numele atat de IKEA, cat si de compania aeriana Carpatair, unde detine actiuni.