Pirelli: Semne bune pentru sectorul auto. Cererea de anvelope continuă să crească în Europa, a cincea lună la rând

Autor: Alexandru Anghel 14.06.2010

Vânzările de anvelope din Europa au continuat creşterea în luna mai, potrivit statisticilor producătorului italian de anvelope Pirelli.


În luna mai vânzările de anvelope noi de autoturisme pentru înlocuire au înregistrat o creştere de 10% la nivel european faţă de aceeaşi lună a anului trecut, rămânând la o tendinţă stabilă după revenirea uşoară din primele luni ale anului şi vârful înregistrat în aprilie. Comparativ, în cursul anului trecut vânzările de anvelope pentru automobile au fost mai jos cu 4% faţă de nivelul din 2008.

În cazul anvelopelor produse pentru primă echipare, destinate fabricilor de automobile, în primele luni ale anului media de creştere s-a menţinut la peste 30%. În acelaşi timp producţia europeană de automobile a marcat o creştere de 4,8% potrivit Asociaţiei Constructorilor Europeni de Automobile.

Pentru industria anvelopelor de camioane Pirelli a anunţat o creştere de 29% a vânzărilor de anvelope de înlocuire în luna mai, care se explică prin revenirea pieţei transporturilor şi a nevoii aferente de echipare. În ceea ce priveşte anvelopele pentru fabricile de camioane cererea a revenit pe plus în ultimele luni, însă pe parcursul primelor luni se situează încă sub zero.

Piaţa de anvelope din România, estimată la circa 2,2 milioane de unităţi anual, este dominată de mărcile Continental, Michelin, Pirelli şi Goodyear Dunlop. Pirelli deţine în România o fabrică de anvelope la Slatina şi o fabrică de cord metalic, în parteneriat cu Continental.