Mallul Sun Plaza se extinde cu pasaj la metrou, club de distracţie şi cinema

Autor: Cristi Moga 14.06.2010

Dezvoltatorii proiectului Sun Plaza din Berceni vor deschide miercuri pasajul subteran către staţia de metrou Piaţa Sudului, iar vineri este aşteptată inaugurarea celor 15 săli de cinema, după ce au inaugurat zilele trecute clubul Oxygen, pe 2000 mp, cu biliard, bowling şi loc de joacă pentru copii. Cât vor ajuta aceste proiecte la creşterea traficului şi a vânzărilor?



"Am avut peste trei milioane de vizitatori de la deschidere şi o medie de circa 27.000 de oameni zilnic", precizează Mircea Curuia, deputy general manager al companiei EMCT, dezvoltatorul centrului comercial Sun Plaza, unul dintre cele mai mari din România, inaugurat la sfârşitul lunii februarie în zona Piaţa Sudului din Capitală.

Cifrele nu sunt spectaculoase, în condiţiile în care tot Curuia spune că un centru comercial nou ajunge la "viteza de croazieră" la 18 luni de la inaugurare. În plus, actuala situaţie din piaţă nu este tocmai potrivită afacerilor cu malluri, în condiţiile în care oamenii îşi calculează tot mai atent banii.

Care va fi în aceste condiţii impactul noilor investiţii finalizate?

"Este greu de estimat deoarece este o chestie complet nouă", spune Yves d'Arfeuille, managerul mallului Sun Plaza, referindu-se la impactul inaugurării pasajului de 180 de metri care va lega mallul de staţia de metrou.

"Ştim că sunt zilnic 25.000 de oameni care folosesc staţia Piaţa Sudului pentru a se deplasa şi vrem să atragem un procent bun din clientela asta. Sperăm că oamenii vor folosi pasajul chiar şi pentru a traversa strada către Calea Văcăreşti deoarece este mai sigur şi mai confortabil decât la suprafaţă, atât iarna, cât şi vara", spune Michael Richard, general manager al EMCT. Richard are în schimb un calcul privind inaugurarea cinematografului, care i-ar putea aduce între 10.000 şi 15.000 de oameni în plus în mall. Cinema City va opera 15 săli cu o capacitate de 2.800 de locuri, unul dintre cele mai mari multiplexuri din ţară.

"Cu ajutorul cinematografului vom reuşi să atragem o clientelă mai îndepărtată şi vom reuşi astfel să mărim zona de atracţie a mallului. Apreciem că 50% din viitorii clienţi ai cinematografului vor fi noi pentru mall. În fond, cu metroul se poate ajunge la mall în 15 minute din centrul oraşului", spune Richard.

Reprezentanţii Sun Plaza nu au oferit informaţii despre nivelul vânzărilor din cadrul mallului, spunând că ar prefera ca retailerii să se concentreze pe vânzările lor, şi nu pe întocmirea de rapoarte.

Între proprietarii de malluri şi chiriaşi se dă de aproape doi ani o luptă "surdă" legată de nivelul chiriilor, negociate de multe ori în perioada de boom a consumului. "Este adevărat că situaţia economică şi teama consumatorilor nu ajută în perioada aceasta, dar în cadrul mallului există trafic, iar comercianţii ar trebui să se obişnuiască şi cu marje mai mici şi preţuri adaptate la piaţa locală", consideră Richard.

Principalii chiriaşi ai mallului Sun Plaza, dezvoltat în urma unei investiţii de 200 de milioane de euro a companiei austriece Sparkassen Immobilien, sunt hipermarketul Cora, un magazin de bricolaj BauMax, Mobexpert şi Flanco, iar de la sfârşitul acestei săptămâni cinematograful Cinema City.

Pe partea de îmbrăcăminte principalii chiriaşi sunt Inditex (Zara, Bershka, Stradivarius şi Pull and Bear), C&A, New Yorker, Debenhams sau Marks & Spencer, în timp ce în zona de food-court principalii operatori sunt KFC, Pizza Hut, McDonald's, precum şi mai multe restaurante cu mâncare tradiţională.