Dacia creşte la 2% din piaţa europeană şi depăşeşte concurenţa sud-coreeană

Autor: Bogdan Alecu 15.06.2010

Dacia a ajuns la nivelul lunii mai la 2,1% din înmatriculările de maşini la nivel european (fără Rusia, Turcia şi ţările din fosta Iugoslavie), fiind aproape de Hyundai şi peste alte mărci din Asia precum Kia, Chevrolet (modelele asamblate în Coreea de Sud), Mazda sau Suzuki.

În total, la nivel european înmatriculările Dacia au crescut cu 23%, la peste 110.000 de maşini în primele cinci luni ale acestui an, în timp ce la nivelul lunii mai acestea au scăzut cu 3%, la 24.000 de autoturisme, declinul fiind sub cel de 9% înregistrat de piaţa europeană.

Europa de Vest deţine în continuare peste 80% din vânzările constructorului de la Mioveni, exporturile urcând la peste 93.000 de unităţi la nivelul primelor cinci luni ale acestui an. Cea mai mare piaţă pentru Dacia la nivel european se menţine Franţa, cu aproape 50.000 de maşini, adică aproape jumătate din exporturile de la Mioveni, urmată de Germania cu aproape 10.000 de unităţi şi Spania cu 8.700 de autoturisme. Pe piaţa germană Dacia Sandero este încadrat ca fiind unul dintre cele mai bine vândute 50 de modele, cu aproape 7.000 de unităţi vândute la nivelul primelor cinci luni ale acestui an.

România ocupă poziţia a patra cu aproximativ 8.300 de unităţi, fiind aproape de Italia,, unde s-au înmatriculat 7.600 de modele Dacia în primele cinci luni ale acestui an.