Agenţiile de turism se orientează către online, o piaţă de 35 mil. euro

Autor: Mirabela Tiron 16.06.2010

Anul trecut românii au cumpărat de pe internet, prin plata cu cardul, vacanţe în valoare de 35 de milioane de euro, iar anul acesta valoarea s-ar putea tripla, potrivit datelor prezentate de agenţia de turism Accent Travel&Events şi celor de la procesorul local de tranzacţii cu cardul RomCard. "Pentru atragerea de noi clienţi am venit cu o nouă abordare, respectiv am dezvoltat o platformă online, care oferă acces direct la rezervarea de bilete de avion a 800 de companii aeriene, la 50.000 de hoteluri, dar şi la rezervarea de pachete complete de vacanţă în ţară", a declarat Lucian Boronea, care a investit 100.000 de euro în dezvoltarea platformei de vânzări online. Boronea aşteaptă încasări de 1,1 milioane de euro din vânzarea online a biletelor de avion, a camerelor de hotel şi a altor servicii turistice. Recent, cea mai mare agenţie de turism care vinde bilete de avion online, Paravion, a fost cumpărată de fondul de investiţii spaniol GED. "Potenţialul de dezvoltare pe online este mare, având în vedere că vânzările online reprezintă în medie doar circa 5% din vânzările totale ale operatorilor de turism din România, în timp ce în ţările din vestul Europei acestea contribuie cu peste 80%". Piaţa tranzacţiilor online cu plata cu cardul a fost anul trecut de 93 milioane de euro, din care tranzacţiile în domeniul serviciilor turistice au reprezentat 38%, potrivit proprietarului Accent Travel&Events, care a avut o cifră de afaceri de 15 mil. euro anul trecut şi care lucrează cu clienţi precum Orange, Carrefour, Oltchim, Romexterra Bank. Clientul care va alege să îşi rezerve un bilet de avion va plăti, pe lângă valoarea biletului, o sumă ce variază între 7 şi 23 de euro, echivalentul comisionului agenţiei.