Ţiriac îşi trimite agenţii de vânzări pe teren să caute clienţi

Autor: Bogdan Alecu 17.06.2010

ŢiriacAuto, divizia de retail auto a grupului de firme controlat de omul de afaceri Ion Ţiriac, care comercializează 11 branduri, a decis să-şi trimită pe teren o parte din agenţii de vânzări, în condiţiile în care traficul din cele 65 de showroom-uri ale reţelei este în scădere.

"Într-un astfel de context, ieşim din showroom şi căutăm clienţii. Acum aceştia trebuie "vânaţi". Vom înfiinţa o echipă de teren la nivelul tuturor mărcilor din cadrul ŢiriacAuto", a declarat Silviu Docan, director general al ŢiriacAuto. El a precizat că echipele de agenţi de pe teren vor merge în special către persoanele juridice care ar putea avea nevoie de o reînnoire a flotei.

Docan a preluat la începutul acestui an conducerea ŢiriacAuto, înainte ocupând funcţia de director general al AutoCobălcescu, unul dintre cei mai mari dealeri Renault-Nissan-Dacia din Capitală. Potrivit estimărilor ZF, cifra de afaceri a diviziei de retail auto din cadrul Ţiriac Holdings s-a situat anul trecut între 300 şi 400 mil. euro, aproape la jumătate faţă de nivelul din anul anterior.

De la începutul anului piaţa auto şi-a continuat declinul, ajungând după primele cinci luni la vânzări totale de 43.500 de maşini, în scădere cu aproape 40% faţă de anul trecut. Dintre mărcile comercializate de ŢiriacAuto cele mai mari scăderi au fost înregistrate de Hyundai, cu un declin de 61% şi Dodge cu un minus de 84% la nivelul primelor cinci luni. Reprezentanţii companiei nu au precizat însă volumul sau valoarea vânzărilor de la începutul anului şi nici numărul agenţilor de vânzări care vor pleca pe teren "în căutarea" clienţilor, dar au spus că această măsură începe să fie practicată de tot mai mulţi jucători din auto.

ŢiriacAuto a deschis ieri un nou centru în partea de sud a Capitalei, în care se comercializează mărcile Hyundai şi Mitsubishi, fiind cel de-al doilea dealership deschis anul acesta după cel de la Cluj din primul trimestru al acestui an, unde s-au investit 7 mil. euro. "Toată lumea se aşteaptă acum la o revenire din partea pieţei auto deoarece "am atins fundul sacului". Cu binele te obişnuieşti mai uşor, cu răul mai greu. Ne-am "obişnuit" cu situaţia actuală şi ne-am redimensionat pentru această piaţă", a subliniat Docan, fără a preciza însă cum s-au redus cheltuielile. În ceea ce priveşte diferenţa dintre mărci în cadrul ŢiriacAuto, directorul companiei afirmă că dealerii care comercializează Mercedes-Benz sunt în prezent mai profitabili decât cei care vând Hyundai, cu toate că brandul premium comercializează mai puţine maşini.