Franţa interzice o reclamă la Dacia Duster pentru că prezintă maşina drept un SUV ecologic

Ziarul Financiar 18.06.2010

Grupul Renault este nevoit să retraga un slogan publicitar care rulează în Franţa pentru modelul Dacia Duster, pentru că induce în eroare publicul, conform unei decizii a Comisiei pentru Deontologie Publicitara.

Dacia Duster este promovată în Franţa cu sloganul "Noul Dacia 4x4: respectuos cu mediul la un preţ nemaivăzut", afirmaţie care în opinia autoriăţilor nu este adevărata, întrucat versiunea 4X4 a SUV-ului produs la Mioveni este mult mai poluantă decât media maşinilor comercializate în Franţa.

Conform datelor publicate pe site-ul propriu, emisiile poluante ale Ducia Duster sunt următoarele: pentru modelul 4X2 - 177 g/km pentru motorizarea pe benzina şi 139g/km pentru cea pe motorină. Pentru versiunea 4x4, emisiile sunt de 185 g/km pentru versiunea pe benzină si 145 g/km pentru cea pe motorină. media actuală din Franţa este de 133 de grame/km.