Cocor estimează un trafic de 10.000 de vizitatori pe zi

Autor: Vlad Anastasiu 20.06.2010

Cocor Bucureşti (simbol bursier - COCR), companie care operează centrul comercial cu acelaşi nume din centrul Capitalei, estimează după redeschiderea magazinului un trafic zilnic de 10.000 de vizitatori şi vânzări de 4 mil. euro în ultimele trei luni ale anului.

"Mizăm pe un trafic de minimum 10.000 de vizitatori pe zi, ceea ce înseamnă un vizitator pe fiecare metru pătrat din magazin. Astfel, la numărul de vizitatori pe metrul pătrat depăşim magazinul Unirea şi chiar mallul din Cotroceni. Spre comparaţie, în 2007, înainte de lucrările de renovare, traficul din magazin se ridica la 20.000 de vizitatori în timpul săptămânii, iar în zilele de weekend traficul scădea la jumătate", a declarat Dan Bărbulescu, preşedintele Cocor.

El a precizat că redeschiderea magazinului va avea loc în luna septembrie, însă data exactă nu a fost încă stabilită.

Centrul comercial are o suprafaţă închiriabilă de aproximativ 10.000 mp şi urmează să fie redeschis din septembrie, după doi ani de lucrări de modernizare. Investiţia în modernizarea centrului comercial s-a ridicat la circa 25 de milioane de euro.

"În prezent gradul de ocupare se ridică la 75-80%, iar la 1 septembrie vom avea în jur de 120 de branduri prezente în magazin. În următoarele trei luni rămase până la deschidere, chiriaşii vor începe să-şi amenajeze spaţiile închiriate, iar costurile de amenajare variază între 450 şi 1.500 de euro pe metru pătrat. Deja am început să aprobăm planuri de amenajare", a explicat Bărbulescu.

În plus, el a mai precizat că în prezent se poartă discuţii pentru închirierea restului de spaţii disponibile în special la etajele 1 şi 4 ale centrului comercial.

Nivelul mediu al chiriilor la care s-au încheiat contracte până în prezent este de 58 de euro/mp, comparativ cu preţul de 38 de euro/mp încasat de companie înainte de renovare. Cele mai mari chirii sunt la parterul clădirii, iar acestea scad odată cu înălţimea etajelor, cele mai ieftine chirii fiind încasate la ultimul etaj al magazinului.

"Cele mai mari chirii sunt practicate la parter, unde ajung până la 90 de euro pe metru pătrat, iar cele mai ieftine, de 30 de euro pe metru pătrat, sunt pentru ultimul etaj. În plus, practicăm şi turnover rent, unde încasăm un procent din vânzări, plus 10 euro pentru utilităţi. Acest lucru ne permite să încheiem contracte la chiriile actuale, iar pe viitor, odată cu reluarea consumului, să încasăm mai mult", a adăugat Bărbulescu.

Pentru acest an compania estimează o cifră de afaceri de 20,2 mil. lei (4,9 mil. euro), potrivit proiectului de buget aprobat de acţionari, cea mai mare parte a vânzărilor urmând să fie înregistrate după deschiderea magazinului.

"Din momentul deschiderii până la sfârşitul anului estimez vânzări de 3-4 milioane de euro. Surprinzătoare sunt însă vânzările media, unde estimez că vom depăşi nivelul din 2009. Cred că vom creşte cu minimum 10% pe acest segment", a încheiat Bărbulescu.

Faţada media a Cocor a generat anul trecut venituri de 1,3 mil. euro, conform raportărilor companiei. Cocor a avut anul trecut o cifră de afaceri de 11,7 mil. lei (2,76 mil. euro) şi un profit net de aproape 9 mil. lei (2,1 mil. euro), care a provenit însă în mare parte din vânzarea unor participaţii deţinute de companie.

Principalii acţionari ai Cocor sunt Liviu Ursan şi Daniel Stoica, fiecare cu aproape 15% din acţiuni, şi fondul de investiţii Broadhurst, care deţine direct şi indirect circa 20%, cei trei acţionari controlând componenţa Consiliului de Administraţie.

Ceilalţi acţionari semnificativi sunt Aurel Beşliu, fostul preşedinte al companiei, cu circa 16% din acţiuni, respectiv SIF Muntenia şi SIF Transilvania, cu câte 10%. La Bursă, compania are o capitalizare de 20,5 mil. euro.