Sponsorii încep să fugă de naţionala Franţei

Autor: Alexandru Matei 22.06.2010

Prestaţia slabă din primele două meciuri de la Campionatul Mondial şi scandalurile din sânul echipei Franţei îi fac pe sponsorii care plătesc bani grei să se dezică de Thierry Henry şi compania. Crédit Agricole, una dintre cele mai puternice bănci franceze, a decis să pună capăt mai devreme unei campanii publicitare din cauza "controverselor care înconjoară în prezent echipa naţională", scrie The Wall Street Journal. Criza prin care trece echipa Franţei şi comportamentul jucătorilor, care au intrat în grevă şi au refuzat să se mai antreneze pentru o zi după ce Nicolas Anelka a fost eliminat din lot, le-a atras o avalanşă de critici în Hexagon. Ministrul de finanţe Christine Lagarde s-a declarat "consternată" de atitudinea jucătorilor francezi. Sponsorizările şi drepturile de televizare aduc anual naţionalei Franţei venituri de 70 de milioane de euro, conform cotidianului francez Les Echos. Principalii sponsori ai echipei sunt: Carrefour, GDF Suez, Crédit Agricole, compania de telecomunicaţii SFR şi Adidas.

Meciul zilei: Ghana - Germania

Germania, cea mai puternică economie europeană, cu un PIB de 2.380 de miliarde de euro, dă piept în această seară cu una dintre cele mai sărace echipe prezente la Campionatul Mondial, Ghana (PIB de 11 miliarde de euro). Dar, deşi sunt în ligi total diferite din punct de vedere economic, Ghana este liderul grupei D după primele două meciuri, având 4 puncte, fiind urmată de Germania şi Serbia cu câte 3 puncte. Germania este cel mai mare partener comercial al României, importurile din Germania ridicându-se la 6,7 miliarde de euro anul trecut, adică 17,3% din total. Exporturile către nemţi s-au ridicat la 5,4 mld. euro. Germania a pierdut anul trecut titlul de cel mai mare exportator din lume în favoarea Chinei.