Sebastian Ghiţă, patronul Asesoft: Ne vom orienta numai către finanţare din bani europeni

Autor: Magraon Andreea 22.06.2010

Omul de afaceri Sebastian Ghiţă, care controlează grupul local de companii Asesoft, a declarat pentru ZF că în condiţiile economice actuale va renunţa la orice contract finanţat din bani publici şi că se va concentra pe cele finanţate din bani europeni, pentru că ştie sigur "că aşa va fi plătit". "În ultimele luni, anumite divizii ale Asesoft au început să îşi primească banii cu întârziere din contractele cu statul. Noi ne-am propus de acum doi ani să ne orientăm numai către contractele finanţate din bani europeni", a declarat Ghiţă.

Grupul Asesoft, care a avut anul trecut potrivit lui Ghiţă o cifră de afaceri de aproape 300 mil. euro, include companiile Asesoft International (integrator IT), Asesoft Distribution (distribuţie IT&C) - care anul trecut a cumpărat eMAG, în prezent cel mai mare retailer IT&C de pe piaţa locală-, Asesoft Net (aplicaţii web), Asesoft Smart (soluţii audio-video şi IT) şi Teamnet International (furnizor de soluţii IT pentru companii).

Potrivit lui Ghiţă, grupul estimează pentru acest afaceri în creştere cu până la 350 mil. euro. Omul de afaceri a explicat că afacerile Asesoft au crescut pe fondul falimentelor şi al problemelor financiare ale concurenţilor. "Mulţi competitori din domeniile de activitatea ale Asesoft au anunţat probleme financiare, precum Ultra Pro sau Flanco", a explicat Ghiţă.

Două companii ale Asesoft, respectiv, Teamnet International şi Asesoft International, vor furniza Serviciului de Telecomunicaţii Speciale (STS) aplicaţii software de 9,99 mil. lei (2,3 mil. euro), care vor asigura interoperabilitatea agenţiilor de urgenţă (Poliţie, Ambulanţă etc) conectate la serviciul de urgenţă 112, relatează Mediafax. Contractul este finanţat de Fondul European de Dezvoltare Regională şi bugetul de stat, potrivit anunţului publicat pe www.e-licitatie.ro. La licitaţie au mai participat Eutron Invest România, Romanian Soft Company, Xor IT Systems şi asocierea Softbit Services şi Eximod.

Proiectul constă în achiziţionarea de pachete software şi sisteme informatice şi de servicii de dezvoltare de software IT. STS este operatorul serviciului de urgenţă 112. Acesta a fost lansat la nivel naţional în 2005 în urma unei investiţii de 40 de milioane de euro şi a avut ca furnizor principal compania suedeză Ericsson, care a livrat aplicaţia software şi echipamentul necesar conectării centrelor de preluare a apelurilor şi agenţiile dispecer. Serviciul 112 are peste 700 de angajaţi, din care circa 600 sunt operatoare. Potrivit datelor STS, serviciul 112 poate primi simultan 1.200 de apeluri, din care 100 pot fi preluate instantaneu. Numărul apelurilor către serviciul 112 s-a ridicat anul trecut la 23,91 milioane, din care un număr de 5,757 milioane au fost cazuri de urgenţă. Din totalul cazurilor de urgenţă, un număr de 1,527 milioane au fost transferate către Poliţie şi 2,766 milioane către Serviciul Ambulanţă, conform datelor STS.

Serviciul de Telecomunicaţii Speciale va organiza în luna august o licitaţie pentru achiziţionarea de echipamente de comunicaţii de date, terminale informatice şi servere pentru calculatoare, valoarea contractului fiind estimată între 3,5 şi 5,8 milioane de lei (820.000 euro şi 1,4 milioane de euro). Contractul, finanţat din bani publici, va fi valabil patru luni de la data acordării. Companiile care doresc să participe trebuie să depună o garanţie de 95.000 de lei (22.400 de euro) plus o garanţie de bună execuţie de 5% din valoarea contractului fără TVA.