Leonardo a rezolvat problema cash-ului

Autor: Cristina Stoian 22.06.2010

Leonardo, cel mai mare retailer român de încălţăminte şi marochinărie, care a ales intrarea în insolvenţă la sfârşitul anului trecut ca soluţie de eşalonare a datoriilor de 100 mil. euro către furnizori şi bănci, anunţă că "a ajuns cu plăţile la zi" datorită strategiei de preţuri mici, aplicată în ultimele şase luni. "Strategia de plasare a produselor pe segmentul medium-low a funcţionat. Acum Leonardo vinde de 200.000 de euro pe zi, iar businessul s-a stabilizat", a declarat Radu Lotrean, asociat coordonator la Casa de Insolvenţă Transilvania, responsabilă cu reorganizarea judiciară a retailerului.

Leonardo, deţinut de orădeanul Florin Panea, a pus la vânzare, începând din noiembrie 2009, produse ale căror preţuri nu depăşeau 30 de euro. La un preţ mediu de 20 de euro, vânzările zilnice în cele 137 de magazine deţinute la nivel local ajung la 10.000 de produse. Încasările din acest an vor ajunge astfel la cel puţin 73 de milioane de euro. Anul trecut, compania a anunţat o cifră de afaceri de 100 mil. euro, în scădere cu circa 35% faţă de anul anterior.