Sanofi-Aventis, la vânătoare de produse în farma

Autor: Ioana David 23.06.2010

Sanofi-Aventis, cel mai mare jucător din piaţa locală de medicamente, estimează că în următorii cinci ani va ajunge să deţină o cotă de piaţă de 20% din segmentul medicamentelor care se eliberează fără prescripţie medicală (OTC-uri), comparativ cu nivelul de 13% din prezent.

Atingerea acestui nivel în seamnă o creştere de 50% a afacerilor "dacă piaţa rămâne la nivelul de astăzi".

"Direcţiile de dezvoltare includ întărirea prezenţei pe segmentele de durere, răceală şi gripă, dar şi vitamine şi minerale, dezvoltarea seg men tului de suplimente alimen tare şi dezvoltarea unor categorii noi cum sunt dermatocos meticele şi pro dusele pentru înfrumuseţare", a spus Marius Topală.

În primele trei luni ale acestui an piaţa de OTC-uri a atins 350,1 mil. lei (85,1 mil. euro), în creştere cu 5,7% (9,6% în euro) comparativ cu intervalul similar din 2009, potrivit datelor companiei de analiză şi studii de piaţă Cegedim.

Planuri pentru fosta fabrică a Sicomed

Sanofi-Aventis are în vedere, de asemenea, şi achiziţia de produse şi companii "care ni se potrivesc" pe aceste segmente, dar şi de produse care se eliberează cu prescripţie.

"Suntem la vânătoare de produse inclusiv în România", a spus Dan Ivan, country head al Sanofi-Aventis România, referindu-se la faptul că strategia globală a producătorului, numărul patru la nivel mondial, este creşterea prin achiziţii.

El a adăugat faptul că în septembrie compania va lansa un produs realizat în colaborare cu Laropharm. Acesta este primul parteneriat local încheiat de companie după finalizarea integrării operaţiunilor Zentiva, achiziţie derulată la nivel european, dar care a avut impact şi pe piaţa locală. Prin această achiziţie Sanofi-Aventis a dobândit controlul fostului producător local Sicomed, iar planurile prevăd mutarea producţiei pentru cinci medicamente în această locaţie din alte state.

"Mutarea merge foarte bine. Este vorba de cinci proiecte în diverse stadii, care pot să meargă în Germania, în Europa sau chiar în România", a mai spus Dan Ivan.

Un nou analgezic

Sanofi-Aventis este liderul segmentului de OTC-uri cu vânzări de până în 30 mil. euro (la nivel de preţ de producător), aproximativ 40% din acest business fiind gene rate de analgezice (produse pentru tratamentul durerilor).

Piaţa de analgezice a ajuns anul trecut la 50 mil. euro, com parativ cu nivelul de 55,5 mil. euro din 2008, iar Sanofi-Aventis are aproxima tiv 60% din această piaţă potrivit datelor prezentate.

"Piaţa de analgezice va rămâne pe loc pentru că a scăzut serios în anii trecuţi şi nu cred că mai este loc să scadă la fel de mult", a adăugat Topală.

Compania a lansat ieri Ibalgin Rapid, al cincilea produs sub acest brand pe piaţa locală, pentru care estimează vânzări de peste 100.000 de unităţi.

La nivel de producător preţul unei cutii este de 4,8 sau 9,6 lei (în funcţie de numărul de tablete), astfel că vânzările companiei ar putea să fie de peste 480.000 de lei. Compania va investi peste 1 mil. euro (rate- card) în promovarea acestui produs.

Sanofi-Aventis are 9,7% din piaţă

În perioada aprilie 2009 -martie 2010, Sanofi-Aventis a avut vânzări de 821,8 mil. lei (200 mil. euro) şi o cotă de piaţă de 9,7%, conform datelor Cegedim.

Aproximativ 30% din business sunt generate de segmentul de OTC-uri.