Cu 26 mil. euro, Teraplast Bistriţa a finalizat relocarea

Autor: Vlad Anastasiu 23.06.2010

Compania Teraplast Bistriţa (TRP) a finalizat mutarea activităţilor în noul parc industrial de la Sărăţel, investiţie care s-a ridicat la aproximativ 26 mil. euro, iar lucrările de mutare au durat aproape doi ani, fiind începute după listarea companiei la BVB.

De altfel, listarea la Bursă a avut ca scop atragerea de finanţare pentru mutarea activităţilor într-un nou parc industrial, compania reuşind să atragă circa 14 mil. euro de la investitorii de pe Bursă.

"Finalizarea mutării capacităţilor de producţie este extrem de importantă, deoarece a fost unul din principalele angajamente luate de companie în faţa investitorilor săi, în momentul listării la Bursa de Valori Bucureşti", a declarat Florin Urîte, directorul general al Teraplast.

Prin relocare, compania şi-a majorat capacităţile de producţie, dar va realiza şi economii de costuri de peste 3%. Cu toate acestea, investitorii nu au cules până acum roadele, preţul acţiunilor menţinându-se în continuare sub nivelul din oferta publică iniţială, iar compania nu a acordat dividende acţionarilor.

"Este foarte greu să spui dacă la sfârşitul anului acesta se vor da dividende, în condiţiile în care decizia aparţine acţionarilor şi se va dezbate în cadrul Adunării Generale. Personal, nu cred că este o prioritate acum acordarea de dividende. Toată lumea se axează pe creşterea companiei, mai ales în vremurile actuale", a declarat şi Emanoil Viciu, preşedintele Consiliului de Administraţie al Teraplast.

Anul trecut, compania a obţinut un profit net de 7,7 milioane de lei (1,8 mil. euro), la o cifră de afaceri de 188,2 mil. lei (44,8 mil. euro). Pentru acest an, acţionarii Teraplast au aprobat o creştere a cifrei de afaceri cu 24,3%, la 234 milioane de lei, şi un profit net de aproape 16,5 milioane de lei, potrivit bugetului de venituri şi cheltuieli. De asemenea, acţionarii societăţii au aprobat investiţii de 17,1 milioane de lei pentru acest an şi un grad de îndatorare de maximum 70,4 mil. lei.

Compania este specializată în producţia de tubulatură din PVC (polivinilclorură) şi PE (polietilenă) prin subsidiara Politub, cât şi în producţia de panouri termoizolante, prin subsidiara Plastsistem, toate membre ale grupului Teraplast.

Fostul teren din Bistriţa, în suprafaţă de 5 hectare, urmează să fie scos la vânzare în perioada următoare, potrivit unor declaraţii anterioare ale reprezentanţilor Teraplast, valoarea terenului fiind estimată la aproximativ 2 mil. euro, la un preţ mediu al pieţei de 40 euro/mp.

La sfârşitul lunii martie, coducerea companiei a început cea de-a doua campanie de răscumpărare de acţiuni de pe Bursă, pachetul vizat fiind de 4,5 milioane de titluri Teraplast, reprezentând aproximativ 1,5% din capitalul social. După răscumpărare, titlurile urmează să fie vândute managerilor producătorului de materiale de construcţii la preţul mediu de achiziţie al acestora.

De altfel compania a anunţat că va majora plafonul stabilit de CNVM de 25% din volumul mediu zilnic de tranzacţionare la 50%, pentru răscupărarea de acţiuni, în condiţiile în care lichiditatea la BVB a fost extrem de redusă în ultima perioadă.

În prima campanie de răscumpărare, compania a plătit 1,7 milioane de lei, pentru 4,5 milioane de acţiuni.

În prezent, titlurile companiei se tranzacţionează la preţul de 0,5 lei/unitate, la această cotaţie capitalizarea Teraplast ridicându-se la 35,2 milioane de euro, la jumătate faţă de valoarea de la listare, de 70 milioane de euro.