Dealerii auto: Creşterea TVA ne-a triplat numărul de clienţi

Autor: Bogdan Alecu 29.06.2010

Majorarea TVA-ului a crescut de până la de trei ori numărul clienţilor care doresc să achiziţioneze un automobil nou în această săptămână, atât în centrele auto din Bucureşti, cât şi din ţară.

"Toţi cei care urmau să achite maşina săptămâna viitoare sau luna viitoare s-au grăbit acum să plătească, astfel încât să intre cu TVA de 19%, nu de 24%. Astfel traficul de showroom a crescut de două-trei ori comparativ cu o perioadă obişnuită din acest an", a declarat directorul de marketing al unui dealer Ford din Capitală.

În centrul Dacia din Cluj traficul de showroom a crescut cu peste 20% în ultimele zile, potrivit directorului companiei, dar nu se poate discuta de un vârf în acest an, cele mai bune rezultate fiind înregistrate în momentul lansării programului "Rabla", dar şi când a fost prezentat Duster. "Clienţii acum nu mai stau pe gânduri şi se grăbesc să achite maşinile. Aceştia nu achiziţionează prin finanţare sau prin «Rabla», ci cash", a spus Călin Abrudan, directorul de vânzări în cadrul OTC Group care deţine dealerul Dacia Service Cluj Feleac.

Majorarea TVA va scumpi în medie cu 300 de euro un model Dacia Logan, cu aproximativ 500 de euro un automobil din segmentul compact precum un VW Golf sau un Ford Focus şi cu peste 2-3.000 de euro un SUV sau o limuzină de lux. Dacă majoritatea maşinilor din segmentul de preţ de 10-15.000 de euro sunt achiziţionate în prezent cash, clienţii vor simţi automat şi majorarea TVA-ului. În cazul maşinilor de peste 50.000 de euro, acestea sunt cumpărate pe firmă în sistem leasing, caz în care TVA-ul este deductibil.