Cum ajung unele medicamente să fie recomandate sau cum intră producătorii în mintea medicilor

Ziarul Financiar 30.06.2010

Dacă la medicamentele fără reţetă, pacienţii aleg în funcţie de brand şi notorietate, lucrurile nu stau la fel în ce le priveşte pe cele pe bază de prescripţie. Medicii au puterea deciziei, iar promovarea produselor în cabinete joacă un rol cheie, scrie BUSINESS Magazin.

Preşedintele Societăţii Naţionale a Medicilor de Familie, George Haber, admite că "există unele cazuri în care li se mai scrie pacienţilor pe bileţel ce medicament sâ-şi cumpere", completând că aceste situaţii sunt izolate şi nu au caracter generalizat. Medicul susţine că deşi vizitele reprezentanţilor medicali au loc tot mai frecvent, rămâne o chestiune bun-simţ şi experienţă dacă doctorul alege un medicament în dauna altuia.

"Starea pacientului şi posibilităţile sale financiare sunt elementele de care ar trebui să se ţină cont în prescrierea unui produs", rezumă şeful SNMF. Pentru a descrie amploarea fenomenului, Haber mârturiseşte că în unele zile cabinetul medicului de familie este luat cu asalt de reprezentanţi: "chiar doi-trei pe zi".

Cititi mai multe despre cum intra companiile in mintea medicilor dintr-un articol disponibil pe www.businessmagazin.ro.