Vânzările Saint-Gobain Glass, în stagnare

Ziarul Financiar 30.06.2010

Saint-Gobain Glass Romania a realizat anul trecut la nivel regional vănzări valorice similare celor din 2008, pe fondul creşterii volumelor de vănzări regionale. Potrivit datelor publicate la Ministerul Finanţelor Publice, compania a realizat la sfărşitul lui 2008 o cifră de afaceri de 265 mil. lei (72,1 mil. euro).

"Avand în vedere anul mai degrabă dificil din sectorul construcţiilor, mărimea şi diversitatea regiunii la care ne adresăm neau ajutat. Neam uitat la pieţele pe care acţionăm şi la oportunităţile de creştere pe anumite segmente din diferite pieţe. Am reuşit astfel să echilibrăm vănzările între pieţe şi să compensăm scăderea cererii prin creşterea ponderii produselor cu valoare adăugată mare", a declarat Ovidiu Păscuţiu, directorul general al SaintGobain Glass Romania. Grupul a realizat în 2009 pe piaţa locală o cifră de afaceri totală de 702 mil. lei (166 mil. euro) cu cele nouă firme prin care este activ, în scădere cu 11% faţă de anul precedent.

Păscuţiu consideră că în următorii ani unul dintre principalele motoare ale consumului de sticlă ar putea fi programele publice precum "Prima Casă", mai ales în măsura în care atenţia va fi orientată spre construcţii noi, sau cel de reabilitare termică a blocurilor de locuinţe. "De asemenea, introducerea certificării energetice a locuinţelor în tranzacţiile imobiliare ar putea avea un impact pozitiv în viitorii ani", susţine managerul SaintGobain Glass.

Francezii au realizat la Călăraşi cea mai mare investiţie de la zero din sectorul construcţiilor de după '90, o unitate de producţie a sticlei în care a investit deja 130 mil. euro.