Microsoft a vândut mai puţin de 10.000 de mobile Kin

Autor: Adrian Seceleanu 05.07.2010

Microsoft, cel mai mare producător de soft din lume, a oprit atât de brutal lucrul la dezvoltarea unei linii complete de telefoane mobile inteligente (smartphone) pe fondul vânzărilor foarte slabe, care nu au depăşit nici măcar 10.000 de unităţi, scrie The New York Times.

Inginerii şi executivii companiei au avut nevoie de doi ani pentru a crea linia de smartphone-uri Kin, însă decizia de a stopa lucrul la aceste produse a venit la nici două luni de la lansare. Angajaţii gigantului soft au fost iritaţi să observe că angajaţii operatorului de telefonie mobilă Verizon preferau să le propună clienţilor telefoane cu sistemul de operare al Google, ferindu-se să promoveze Microsoft Kin. Verizon era partener exclusiv pentru mobilele Kin.

"Activitatea a fost întreruptă abrupt pentru că nimeni nu cumpăra telefoanele şi nici nu existau motive credibile să sperăm că acest lucru se va schimba", a declarat pentru publicaţia americană o persoană apropiată Microsoft.

Dacă gigantul software nu a vândut în două luni nici 10.000 de mobile din seria Kin, Apple a vândut în câteva zile de la lansare aproximativ 1,7 milioane de telefoane iPhone 4.

"Cred că este un record din punctul de vedere al rapidităţii cu care un produs a fost scos de pe piaţă", a declarat Michael Cronan, un designer care a lucrat la brandingul unor produse precum Amazon Kindle. "Pare că a fost o imensă greşeală a Microsoft".

Retragerea Kin se adaugă unei lungi liste de produse - de la ceasuri până la playere mp3 - care n-au avut succesul scontat de divizia consumer a Microsoft. Ele se adaugă eşecurilor înregistrate de divizia business, care a suferit de asemenea din cauza unor produse precum Windows Vista.

Eşecul Kin este în mod particular o reflecţie a luptei duse de Microsoft de a oferi ceea ce generaţia tânără, obsedată de tehnologie, îşi doreşte. De la produse ca mobilele până la unele aplicaţii, Microsoft pare a nu ţine pasul cu vremurile, scrie New York Times.

O parte a acestei probleme este abilitatea companiei de a intriga şi atrage dezvoltatorii de soft, un aspect cheie pentru evoluţia pe termen lung a afacerilor companiei. Când vine vorba de gadgeturi, programatorii şi-au îndreptat acum atenţia spre platformele Apple şi Google.

"Microsoft este total în afara radarului pentru dezvoltatorii de aplicaţii deosebite", a declarat Tim O'Reilly, editorul unei serii de ghiduri despre utilizarea diverselor tehnologii IT.