Exporturile duc producţia Dacia la maximul istoric, deşi creşterea TVA „taie“ 10.000-15.000 de maşini din piaţa locală
Producţia Automobile Dacia va ajunge la final de an la aproximativ 330.000 de unităţi, peste 90% din autovehiculele produse în uzina de la Mioveni urmând a lua calea exportului, potrivit lui Fabrice Cambolive, directorul comercial al Automobile Dacia.
Dacia a înregistrat în primul semestru o creştere a vânzărilor
pe piaţa locală, astfel că România a urcat pe locul doi în
clasamentul pieţelor Dacia, după ce anul trecut s-a clasat pe locul
al treilea, după Germania şi Franţa.
"Rezultatele României s-au ajustat în mai-iunie, pe fondul
programului REMAT. Faţă de anul trecut, acum situaţia este mult mai
echilibrată. Nu mai depindem numai de două-trei pieţe, ci avem
rezultate uniforme la nivel european", spune Fabrice
Cambolive.
Majorarea TVA de la 19% la 24% va duce la o scădere a vânzărilor
de autovehicule cu 10-15.000 de unităţi, în opinia directorului
comercial al mărcii, astfel că piaţa va fi de aproximativ 100.000
de autovehicule în acest an. Până la majorarea TVA, această valoare
viza numai piaţa de autoturisme şi nu includea şi vehiculele
comerciale.
Speranţa producătorilor şi importatorilor este legată de programul
REMAT, care a adus în piaţă zeci de mii de vouchere care ar trebui
folosite până în toamna acestui an.
"Un boom al pieţei va avea loc la nivelul lunilor
septembrie-octombrie, înainte de finalul programului "Rabla", în
condiţiile în care toţi cei ce vor avea vouchere vor încerca să le
valorifice", spune Cambolive.
Lunile iulie şi august vor fi dificile în ceea ce priveşte
vânzările auto în condiţiile în care impactul creşterii TVA va fi
în primul rând unul psihologic şi va fi resimţit la nivelul tuturor
categoriilor de produse. "Din punctul de vedere al vânzărilor de
maşini, aprecierea TVA va fi compensată de prima de casare", a spus
Fabrice Cambolive.
Susţinerea vânzărilor mărcii din a doua jumătate a acestui an va
veni, potrivit reprezentanţilor Dacia, din lansarea unor serii
limitate ale modelelor din gamă, care în general vin cu un discount
de 4-5% faţă de preţul de bază. Totodată, modelul Sandero va fi
introdus în programul Dacia Avantaj şi va beneficia de un discount
de 600 de euro şi noi sisteme de finanţare prin leasing.
Euro 5 şi cutie automată pentru Duster
Până la finele acestui an toate modelele Dacia vor fi echipate
numai cu motorizări Euro 5 pentru care în prezent nu se plăteşte
taxă de poluare. Din gama Duster, următorul model care va trece la
noile norme va fi dieselul de 1,5 litri dCi de 90 CP, care este
deja disponibil în Franţa.
"Trecerea la Euro 5 se face treptat, deoarece inginerii Renault au
nevoie de timp pentru a efectua aceste măsuri. Dacă vor exista
modificări la nivelul preţurilor, le vom anunţa odată cu lansarea
noilor motorizări", a spus directorul comercial al mărcii.
Pe lângă motorizările Euro 5, Dacia ia în calcul lansarea pentru
Duster şi în România a unei versiuni cu transmisie automată, în
timp ce pentru anumite pieţe precum cea rusească va fi lansată şi o
versiune cu un motor pe benzină mai puternic, cel mai probabil cel
de 2,0 litri şi 140 CP.
Duster are în prezent 35.500 de comenzi, din care 3.000 în România.
Din acestea pe piaţa locală s-au livrat deja aproximativ 1.500 de
unităţi.
"Termenele la livrare pentru Duster în Franţa sunt între o zi, dacă
maşina este pe stoc, sau şase luni dacă se doreşte o anumită
configuraţie. România este avantajată pentru că este mult mai
aproape de fabrică, iar livrările se fac mai rapid. Acum lucrăm la
creşterea producţiei şi adaptarea mixului de modele pentru a reduce
termenele de livrare", a mai spus Cambolive.