Vânzările de televizoare 3D vor atinge şase milioane de unităţi în acest an

Autor: Adrian Seceleanu 11.07.2010

Consumatorii adoptă rapid noile televizoare care permit vizualizarea de imagini tridimensionale (3D), astfel că vânzările ar putea atinge în acest an 5,99 milioane de unităţi, potrivit unui raport al companiei de analiză IMS Research, citat de publicaţia britanică Broadband TV News. În perioada 2010-2015 vânzările ar putea cumula 218 milioane de televizoare 3D, pe fondul extinderii ofertei de conţinut şi al reducerii preţurilor pentru echipamente. "În cinci ani de zile vasta majoritate a televizoarelor şi playerelor Blu-ray va avea capabilităţi 3D, iar diferenţa de preţ faţă de produsele care nu au această funcţie se va reduce rapid", scrie Anna Hunt, autorul raportului şi analistul principal al IMS Research. Compania estimează că la finele anului 2015 peste 241 de milioane de gospodării vor avea un player Blu-ray 3D, iar peste 280 de milioane de gospodării vor avea un televizor compatibil cu emisiuni în format 3D. Cei mai mari producători de televizoare din lume au adus şi în magazinele din România televizoare 3D, iar primele stocuri - câteva zeci de unităţi - s-au epuizat rapid în ciuda preţurilor de peste 2.000 de euro.