Barurile şi terasele din centrul vechi al Capitalei au făcut bani din finala Mondialului: încasări de 100.000 de euro în câteva ore

Autor: Adelina Mihai 12.07.2010

Finala Campionatului Mondial de Fotbal a adus în conturile proprietarilor de terase şi baruri din centrul vechi al Capitalei încasări de cel puţin 100.000 de euro, potrivit unor calcule ZF care pleacă de la estimările de trafic ale restaurantelor şi bugetul mediu, de 8-10 euro, al celor care au văzut finala la o astfel de terasă
Cei aproximativ 10.000 - 12.000 de bucureşteni care au ieşit duminică seară în oraş pentru a vedea finala competiţiei din Africa de Sud dintre Spania şi Olanda au consumat, în medie, câte două sau trei beri pe parcursul meciului. Deşi numărul de clienţi a fost mai mare decât de obicei, proprietarii de pub-uri şi terase spun că volumul încasărilor nu a fost foarte mare comparativ cu o zi de duminică obişnuită.
"A fost o zi aglomerată, dar vânzările nu s-au dus cu mult peste media normală, iar clienţii au venit cu rezervare. Consumaţia a fost mică, întrucât fiecare client a băut câte trei beri pe parcursul meciului. În mod normal, un client obişnuit consumă aceeaşi cantitate de bere în jumătate din acest interval de timp, dacă vorbim de o zi normală de duminică, între orele 21 şi 24", susţine Florin Geană, şef sală în cadrul D'Eight, un local cu terasă situat pe Strada Franceză din centrul vechi.
Peste 150 de clienţi a avut duminică seară şi cafeneaua French Bakery de pe Smârdan, dintre care mulţi expaţi sau turişti. "Vânzările au crescut cu 10% faţă de obicei şi se poate spune că pentru o zi de duminică a fost cea mai bună de când am deschis.
S-au vândut foarte bine deserturile, băuturile răcoritoare şi berea", susţine Dinu Cismărescu, proprietarul French Bakery, lanţ de cafenele şi restaurante care are 9 locaţii în Bucureşti, dintre care una este situată pe strada Smârdan.
Aproape 300 de persoane au fost duminică seară şi în clubul Vault, însă numărul mare de clienţi nu s-a reflectat într-o creştere a volumului de încasări. "Oamenii au consumat mai multă bere decât de obicei, iar în perioada meciului comenzile de bere au crescut: am vândut 75 de litri de bere într-o perioadă de două ore la 80 de persoane", spune Silviu Iordache, managerul clubului Vault de pe strada Lipscani.
Şi pentru restaurantul cu specific japonez Sushi Ko, deschis în vara lui 2009 de Iyad Tarabay, vânzările au crescut în această duminică, deşi nu avea televizor decât înăuntrul restaurantului.
"Au crescut vânzările cu 20-30% duminică seară, însă nu a fost vârful vânzărilor, pentru că în luna iunie aveam mai mulţi clienţi", susţine Mario Bechara, managerul Sushi Ko, care a avut aproximativ 200 de clienţi la meciul în care Spania a învins Olanda cu 1 la 0 şi a câştigat Cupa Mondială.

"Nimic nu poate creşte vânzările, oamenii tot stau cu o bere în faţă timp de două ore"
Proprietarii de pub-uri şi terase au amenajat proiectoare şi plasme special pentru Campionatul Mondial de Fotbal, în speranţa că vor putea avea încasări mai mari.
"Vânzările de bere nu au crescut comparativ cu o zi de duminică obişnuită. Nimic nu ne mai poate creşte vânzările, iar faptul că oamenii nu au bani îi determină chiar să stea la masă cu o bere în faţă timp de două ore", susţine Bogdan Bontea, managerul pub-ului Brauhaus 41, situat pe strada Smârdan.
De aceeaşi părere este şi Marin Niculae, managerul cafenelei Arcade Cafe, care a avut aproximativ 200 de persoane în seara cu finala.
"Vânzările au fost un pic mai mari, cu 25- 30% faţă de obicei, probabil că au contat şi prelungirile. Anunţul de prelungiri a determinat un nou val de comenzi, ceea ce nu s-ar fi întâmplat în ultimele zece minute de meci, de exemplu", spune Niculae, care a mai precizat că cele mai bune vânzări sunt, de regulă, în cadrul unor evenimente precum Zilele Bucureştiului sau Noaptea Muzeelor Deschise, când încasările depăşesc cu peste 50% veniturile dintr-o zi obişnuită.
Cătălin, 25 de ani, a fost duminică seară împreună cu alţi nouă prieteni la o terasă din centrul istoric al Capitalei, unde a consumat trei beri, iar nota de plată totală a fost în valoare de 173 de lei (41 euro).
"Am făcut rezervare cu câteva ore înainte, pentru a vedea meciul. Poate am fi consumat mai mult dacă nu era aglomerat şi dacă l-am fi văzut mai des pe chelner", spune Cătălin.
În centrul vechi din Capitală, una dintre cele mai fierbinţi zone din oraş, există în prezent cel puţin 70 de cafenele şi restaurante, care încasează în serile aglomerate de vară între 100.000 şi 200.000 de euro.