Barurile şi terasele din centrul vechi al Capitalei au făcut bani din finala Mondialului: încasări de 100.000 de euro în câteva ore
Finala Campionatului Mondial de Fotbal a adus în conturile
proprietarilor de terase şi baruri din centrul vechi al Capitalei
încasări de cel puţin 100.000 de euro, potrivit unor calcule ZF
care pleacă de la estimările de trafic ale restaurantelor şi
bugetul mediu, de 8-10 euro, al celor care au văzut finala la o
astfel de terasă
Cei aproximativ 10.000 - 12.000 de bucureşteni care au ieşit
duminică seară în oraş pentru a vedea finala competiţiei din Africa
de Sud dintre Spania şi Olanda au consumat, în medie, câte două sau
trei beri pe parcursul meciului. Deşi numărul de clienţi a fost mai
mare decât de obicei, proprietarii de pub-uri şi terase spun că
volumul încasărilor nu a fost foarte mare comparativ cu o zi de
duminică obişnuită.
"A fost o zi aglomerată, dar vânzările nu s-au dus cu mult peste
media normală, iar clienţii au venit cu rezervare. Consumaţia a
fost mică, întrucât fiecare client a băut câte trei beri pe
parcursul meciului. În mod normal, un client obişnuit consumă
aceeaşi cantitate de bere în jumătate din acest interval de timp,
dacă vorbim de o zi normală de duminică, între orele 21 şi 24",
susţine Florin Geană, şef sală în cadrul D'Eight, un local cu
terasă situat pe Strada Franceză din centrul vechi.
Peste 150 de clienţi a avut duminică seară şi cafeneaua French
Bakery de pe Smârdan, dintre care mulţi expaţi sau turişti.
"Vânzările au crescut cu 10% faţă de obicei şi se poate spune că
pentru o zi de duminică a fost cea mai bună de când am
deschis.
S-au vândut foarte bine deserturile, băuturile răcoritoare şi
berea", susţine Dinu Cismărescu, proprietarul French Bakery, lanţ
de cafenele şi restaurante care are 9 locaţii în Bucureşti, dintre
care una este situată pe strada Smârdan.
Aproape 300 de persoane au fost duminică seară şi în clubul Vault,
însă numărul mare de clienţi nu s-a reflectat într-o creştere a
volumului de încasări. "Oamenii au consumat mai multă bere decât de
obicei, iar în perioada meciului comenzile de bere au crescut: am
vândut 75 de litri de bere într-o perioadă de două ore la 80 de
persoane", spune Silviu Iordache, managerul clubului Vault de pe
strada Lipscani.
Şi pentru restaurantul cu specific japonez Sushi Ko, deschis în
vara lui 2009 de Iyad Tarabay, vânzările au crescut în această
duminică, deşi nu avea televizor decât înăuntrul
restaurantului.
"Au crescut vânzările cu 20-30% duminică seară, însă nu a fost
vârful vânzărilor, pentru că în luna iunie aveam mai mulţi
clienţi", susţine Mario Bechara, managerul Sushi Ko, care a avut
aproximativ 200 de clienţi la meciul în care Spania a învins Olanda
cu 1 la 0 şi a câştigat Cupa Mondială.
"Nimic nu poate creşte vânzările, oamenii tot stau cu o
bere în faţă timp de două ore"
Proprietarii de pub-uri şi terase au amenajat proiectoare şi plasme
special pentru Campionatul Mondial de Fotbal, în speranţa că vor
putea avea încasări mai mari.
"Vânzările de bere nu au crescut comparativ cu o zi de duminică
obişnuită. Nimic nu ne mai poate creşte vânzările, iar faptul că
oamenii nu au bani îi determină chiar să stea la masă cu o bere în
faţă timp de două ore", susţine Bogdan Bontea, managerul pub-ului
Brauhaus 41, situat pe strada Smârdan.
De aceeaşi părere este şi Marin Niculae, managerul cafenelei Arcade
Cafe, care a avut aproximativ 200 de persoane în seara cu
finala.
"Vânzările au fost un pic mai mari, cu 25- 30% faţă de obicei,
probabil că au contat şi prelungirile. Anunţul de prelungiri a
determinat un nou val de comenzi, ceea ce nu s-ar fi întâmplat în
ultimele zece minute de meci, de exemplu", spune Niculae, care a
mai precizat că cele mai bune vânzări sunt, de regulă, în cadrul
unor evenimente precum Zilele Bucureştiului sau Noaptea Muzeelor
Deschise, când încasările depăşesc cu peste 50% veniturile dintr-o
zi obişnuită.
Cătălin, 25 de ani, a fost duminică seară împreună cu alţi nouă
prieteni la o terasă din centrul istoric al Capitalei, unde a
consumat trei beri, iar nota de plată totală a fost în valoare de
173 de lei (41 euro).
"Am făcut rezervare cu câteva ore înainte, pentru a vedea meciul.
Poate am fi consumat mai mult dacă nu era aglomerat şi dacă l-am fi
văzut mai des pe chelner", spune Cătălin.
În centrul vechi din Capitală, una dintre cele mai fierbinţi zone
din oraş, există în prezent cel puţin 70 de cafenele şi
restaurante, care încasează în serile aglomerate de vară între
100.000 şi 200.000 de euro.