Topul celor mai performante hipermarketuri
ReŢeaua de hipermarketuri Cora, deţinută de grupul Louis
Delhaize, a fost anul trecut cel mai performant operator de
hipermarketuri din România, având vânzări medii de 8.230 de euro pe
metru pătrat anual, cu 1.700 de euro mai mari decât competitorul
său Carrefour, al doilea jucător din clasamentul productivităţii
calculat de ZF.
În contextul unei pieţe încă în expansiune, dinamica vânzărilor pe
metru pătrat este unul dintre cei mai buni indicatori care măsoară
performanţa unui retailer, alături de rata de profitabilitate şi
creşterea organică (în magazinele mai vechi de un an).
Cora, singura reţea care nu s-a extins în 2009, a înregistrat un
declin al afacerilor de 18% în 2009, la 330 mil. euro, dar a rămas
la fel ca şi în 2008 cel mai productiv lanţ raportat la vânzările
pe metru pătrat. Cu doar 3 magazine operaţionale, Cora a raportat
anul trecut un profit net de 20 mil. euro, cât a realizat Carrefour
cu 22 de hipermarketuri.