Vânzările de bijuterii au scăzut în România, însă creşte numărul românilor care-şi cedează podoabele la amanet

Ziarul Financiar 15.07.2010

Vânzările de bijuterii din metale şi pietre preţioase şi semipreţioase au scăzut în primele şase luni cu 27%, concomitent cu o creştere cu acelaşi procent a numărului tranzacţiilor realizate prin casele de amanet, potrivit preşedintelui federaţiei de profil, Constantin Vasilescu, scrie Mediafax Business.

"Scăderea vânzărilor de bijuterii, metale şi pietre preţioase a fost de 27% în primele şase luni ale anului comparativ cu aceeaşi perioadă din 2009. Concomitent se constată un fenomen nou, respectiv creşterea numărului de tranzacţii realizate prin casele de amanet. Acesta este un indicator foarte relevant care arată starea de sărăcie care s-a instalat în România şi care îi determină pe români să-şi vândă bijuteriile şi rezervele de aur", a declarat, joi, preşedintele Federaţiei Metalelor Preţioase şi a Pietrelor Preţioase şi Semipreţioase Diamong Gold (FMMPPS-DG), într-o conferinţă de presă.

Potrivit datelor FMMPPS-DG, în România s-au vândut în anul 2008 circa 15 tone de bijuterii de aur, alte metale şi pietre preţioase, iar anul trecut s-a înregistrat o scădere a volumului tranzacţiilor la 9-10 tone. Pe de altă parte, reprezentantul federaţiei patronale a arătat că în ultimele şase luni numărul caselor de amanet înregistrate în România a crescut cu 400 de unităţi, ajungând la 2.000 de firme. Citiţi mai mult pe www.mediafax.biz