Dacia se pregăteşte să exporte la anul SUV-uri Duster de 1,5 mld. euro
Compania va produce 35 de Duster pe oră în ianuarie 2011, faţă de o cadenţă de 20 de unităţi acum.
Dacia va majora producţia modelului Duster de la 20 de unităţi
pe oră în prezent la 25 de SUV-uri în octombrie şi ulterior la 35
de maşini la începutul anului viitor, pentru a reduce perioada de
aşteptare a clienţilor, care în Europa de Vest ajunge până la şase
luni.
"Ne preocupă extinderea capacităţii, dar aceasta trebuie să aibă
loc şi la furnizori pentru ca şi aceştia să poată produce
componentele necesare. Înregistrăm un efect favorabil în cazul
modelului Duster care are un avans susţinut al vânzărilor", a spus
Jérôme Olive, şeful Automobile Dacia într-un interviu pentru ZF.
Duster va "împinge" astfel producţia constructorului de la Mioveni
în acest an la 330.000 de autovehicule, aproape de capacitatea
maximă, din care 90% vor reprezenta maşini vândute pe pieţele
externe. În câteva luni de la demararea producţiei, Duster a urcat
direct pe locul doi în ceea ce priveşte exporturile uzinei de la
Mioveni după Sandero, nouă din zece SUV-uri fiind vândute către
pieţe precum Franţa sau Germania.
Producţia SUV-ului Dacia de anul viitor ar putea ajunge la peste
120.000 de unităţi, potrivit calculelor ZF, cu o cadenţă zilnică de
peste 460 de maşini, faţă de 260 în prezent. Astfel, valoarea
exporturilor Duster în 2011 va fi de peste 1,5 mld. euro, potrivit
calculelor ZF, ceea ce ar însemna aproximativ 5% din exporturile
României. Cumulat cu cele ale celorlalte modele Dacia, ar putea
depăşi nivelul de 10% din exporturi.
La începutul lunii iulie erau în derulare 35.500 de comenzi pentru
SUV-ul autohton, din care peste 30.000 de unităţi proveneau din
Europa de Vest. Până la finele lunii iunie în România s-au livrat
peste 1.500 de SUV-uri produse la Mioveni, dintr-un total de peste
3.000 de comenzi. Majoritatea clienţilor atât din România, cât şi
la nivel european s-au orientat către versiunea 4x4, cu motor
diesel de 110 CP Euro 5, care are un preţ de peste 15.000 de euro,
fiind cu aproape 10.000 de euro mai ieftin decât un alt model de
teren cu tracţiune integrală disponibil pe piaţa europeană.