Divizia de distribuţie a Smithfield anunţă o creştere de 9%

Autor: Mihaela Popescu 20.07.2010

Agroalim Distribution, unul dintre cei mai mari zece distribuitori din sectorul alimentar, a revenit pe creştere în primul semestru, după un declin de 14% al afacerilor în 2009 faţă de anul anterior.

"În primul semestru din 2010 compania a înregistrat o creştere de 12% în volum şi de 9% în valoare (la nivelul cifrei de afaceri) faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut", a declarat Cristina Berneanu, managerul de comunicare al Agroalim.

Divizia de distribuţie a grupului american Smithfield a raportat anul trecut afaceri de 200,4 mil. lei (47,3 mil. euro), faţă de 231 mil. lei în 2008, iar în acelaşi interval şi-a majorat pierderile de aproape cinci ori, până la valoarea de 5,7 mil. lei (1,3 mil. euro).

Cum explică reprezentantul Agroalim avansul din S1?

"Am început încă de anul trecut dezvoltarea reţelei de distribuţie pentru carnea de porc la nivel naţional, ceea ce a contribuit la obţinerea unor rezultate la nivelul aşteptărilor noastre. Anul acesta ne concentrăm şi pe dezvoltarea distribuţiei pe segmentul refrigerate şi, de asemenea, dezvoltăm conceptul de unic partener pentru food-service (clienţi precum restaurante sau firme de catering - n. red.). Nu în ultimul rând, lucrăm pentru a îndeplini obiectivul de a duce brandul Casa Ţărănească pe primul loc pe piaţa legumelor congelate", a spus Berneanu.

Peste 40% din rulajele Agroalim vin din vânzarea produselor fabricate de companiile din grup - Smithfield Prod (carnea Comtim) şi Frigorifer (legumele congelate Casa Ţărănească şi brandul de produse din peşte DelMare), potrivit datelor furnizate de companie.

Smithfield Prod este a doua mare companie deţinută de grupul american în România, după Smithfield Ferme. Aceasta a raportat avut în 2009 o cifră de afaceri de 405 mil. lei (95 mil. euro), în creştere cu 22% faţă de anul anterior, însă a rămas pe pierdere.

Divizia de distribuţie mizează şi pe parteneriate cu furnizori noi pentru a-şi creşte rulajele. Cele mai recente contracte noi au fost semnate cu Bunge, producătorul uleiului Floriol, şi cu o companie locală - Conserve Buftea - controlată de trei investitori străini.

Pe piaţa locală, distribuţia la temperatură controlată este încă un segment de nişă: sunt foarte puţine companii care deţin capacităţi mari de transport şi depozitare a produselor congelate.

Printre cei mai mari jucători de profil se numără, alături de Agroalim, companiile Macromex sau Whiteland Import Export.

Cea mai mare investiţie din 2009 - preluarea integrală a Agroalim

Smithfield a devenit unicul proprietar al Agroalim - grup format din Agroalim Distribution şi Agroalim Logistic - în urmă cu aproximativ un an, după ce a achiziţionat restul de 37,5% din acţiuni deţinute de omul de afaceri libanez Mounir Halawani, cel care a fondat acest business în 1991.

Prin această tranzacţie, Smithfield, cel mai mare producător de carne de porc din lume, a ajuns la o structură integrată a afacerilor la nivel local, care cuprinde activităţi de procesare, producţie, depozitare şi distribuţie.

Smithfield este cel mai mare producător local de carne de porc. Gigantul american a intrat pe piaţa românească în anul 2004 prin achiziţia combinatului Comtim din Timişoara.