Producătorul Nurofen a cumpărat prezervativele Durex

Autor: Andreea Mioara Neferu 21.07.2010

SSL International, producătorul prezervativelor Durex, urmează a fi vândut către Reckitt Benckiser, compania care are în portofoliu produsele de curăţare Cillit Bang şi pastilele Nurofen, scrie Bloomberg.

Cele două companii au stabilit preţul de vânzare la 2,54 miliarde de lire (3 mld. euro). Acordul cuprinde şi produsele de îngrijire a picioarelor Scholl. Reckitt Benckiser, care are în portofoliu branduri precum Nurofen şi Gaviscon, a anunţat că preluarea ar conduce la "o schimbare radicală" a diviziei de sănătate şi îngrijire a companiei. Oficialii grupului au adăugat că achiziţia ar ajuta afacerile din China şi Japonia. Reckitt a mai anunţat că tranzacţia va reuşi să îi crească vânzările diviziei de sănătate şi îngrijire cu circa 36%, până la 3,3 miliarde de euro. Cele două companii implicate în procesul de preluare au avertizat că este foarte probabil să apară concedieri în rândul angajaţilor ca urmare a deciziei de reducere a costurilor.

Cele două companii sunt prezente şi pe piaţa românească, iar produsul fanion al Reckitt Benckiser, Nurofen, este de departe cel mai bine vândut medicament care se poate elibera fără reţetă. Potrivit companiei Cegedim, în România s-au vândut 11.260.366 de pastile de Nurofen în 2009, în creştere cu 1,7% faţă de anul precedent. De mai mulţi ani, Nurofen a câştigat lupta cu branduri locale mai vechi precum Algocalmin şi Antinevralgic, iar diferenţa faţă de următorul OTC clasat în top zece este considerabilă.

Pe plan local, firma de distribuţie din sectorul bunurilor de larg consum Elgeka-Ferfelis are în portofoliul său atât brandul Durex, cât şi Nurofen. În 2008, Elgeka a încheiat parteneriate cu patru companii de talie internaţională, printre care şi SSL International, producătorul Durex, parteneriate prin intermediul cărora estima că va reuşi să-şi crească afacerile din România cu 20 mil. euro în 2009.