Carpatair, trafic în creştere cu 10%
Compania aeriană Carpatair, controlată de omul de afaceri
Nicolae Petrov, a transportat în primele şase luni ale anului
250.000 de pasageri, în creştere cu 10% faţă de aceeaşi perioadă a
anului anterior, potrivit oficialilor companiei.
"Creşterea din prima parte a anului acesta arată o uşoară revenire
a industriei aviatice, confirmând în acelaşi timp strategia de
dezvoltare a companiei", a declarat Paula Ardelean, directorul de
marketing şi vânzări al Carpatair.
Compania are hub-ul la Timişoara şi a finalizat anul trecut cu o
cifră de afaceri de 65 mil. euro, mai puţin cu 20% faţă de anul
anterior.
Carpatair a fost înfiinţată acum 11 ani de Nicolae Petrov, iar în
acţionariat au intrat la scurt timp oameni de afaceri importanţi
din mediul de business internaţional, printre care Ingvar Kamprad,
fondatorul IKEA, sau Moritz Suter, fondatorul Crossair.
În primele şase luni ale acestui an, cifra de afaceri a companiei a
fost în creştere cu 20%, după un an în care toată industria aeriană
s-a aflat în declin pe fondul crizei. Reprezentanţii operatorului
aerian nu au făcut publică valoarea absolută a cifrei de afaceri.
Aceştia au precizat că gradul mediu de ocupare a aeronavelor a
crescut cu 6% în semestrul unu al anului.
"Pentru al doilea semestru al anului, datorită investiţiilor
realizate în extinderea bazei operaţionale din Bucureşti şi Craiova
prin introducerea de noi curse directe spre Italia, ne aşteptăm la
o îmbunătăţire a indicatorilor financiari", a precizat Paula
Ardelean. Compania aeriană a introdus începând cu luna mai a
acestui an zboruri directe din Bucureşti spre Milano, Verona,
Bologna şi Veneţia, dar şi din Craiova spre Milano. Prin aceste noi
rute, Carpatair a intrat pe segmentul de piaţă pe care operează
companiile low-cost Blue Air şi Wizz-Air, pentru care piaţa
italiană este una din pieţele cheie
În lupta cu Tarom
Compania Carpatair, care a transportat anul trecut 502.000 de pasageri şi care operează 340 de zboruri pe săptămână spre 30 de destinaţii din şase ţări, este principalul competitor al operatorului de stat Tarom pe piaţa aeriană de linie regulată, estimată la 400 mil. euro şi care nu include cursele companiilor low-cost.