Preşedintele Samsung România: Vânzările de smartphone-uri s-ar putea dubla sau tripla, la fel ca în vestul Europei
Telefoanele inteligente au încă o pondere mică, de 15%, din valoarea vânzărilor de mobile din România, dar situaţia se va schimba rapid în următorii ani, spune YoungLak Jung, preşedintele Samsung Electronics România.
Telefoanele inteligente (smartphone), care le oferă
utilizatorilor posibilitatea de a folosi de pe mobil aplicaţii care
în trecut erau disponibile doar de pe un calculator, îşi vor dubla
sau chiar tripla într-un orizont scurt de timp cota din totalul
vânzărilor de mobile din România, aşa cum s-a întâmplat şi pe
pieţele vestice, devenind astfel principalul segment de pe piaţă,
spune într-un interviu pentru ZF YoungLak Jung, preşedintele
Samsung Electronics România.
"În România ne aşteptăm ca în acest an smartphone-urile să aibă o
pondere de 7% din numărul total de telefoane vândute şi de 15% din
valoarea totală a pieţei. România se dezvolta însă după modelul
ţărilor din Europa Occidentală astfel că segmentul smartphone va
creşte puternic în următorii ani în totalul pieţei. Creşterea va fi
rapidă", spune preşedintele Samsung Electronics România.
Pentru a-şi mări veniturile pe internetul mobil, aflat încă într-un
stadiu incipient de dezvoltare pe plan local, şi operatorii de
telefonie mobilă promovează puternic smartphone-urile, astfel că
acest segment de piaţă a crescut şi în 2009, în ciuda recesiunii,
potrivit datelor Orange şi Vodafone, cei mai mari jucători de pe
piaţă.
În acest context, oficialii Samsung se aşteaptă ca vânzările din
România de mobile inteligente să ajungă, la fel ca pe alte pieţe,
la o pondere de peste 17% în numărul de unităţi livrate astfel că
acesta va fi segmentul de piaţă pe care compania se va concentra în
primul rând în perioada următoare, cu obiectivul declarat de a
ajunge numărul unu la vânzări, înaintea liderului actual, compania
finlandeză Nokia.
"Cota noastră de piaţă a fost mai mare în 2009 faţă de 2008 pe
segmentul telefoanelor mobile din România şi ne aşteptăm ca în
acest an cifrele să fie din nou în creştere. Ţinta noastră este să
fim numărul unu pe piaţă, dar în acest moment focusul nostru este
pe segmentul smartphone", a declarat preşedintele Samsung
Electronics România.
El nu a oferit mai multe cifre legate de vânzările Samsung pe
segmentul smartphone din România, precizând însă că se aşteaptă la
valori mai bune în a doua parte a anului, odată cu extinderea
numărului de mobile disponibile pe piaţa locală.
"În prima jumătate a anului nu am avut o prezenţă puternică pe
segmentul smartphone din România, însă în al doilea semestru vom
aduce mult mai multe modele, situaţie în care vânzările ar trebui
să crească."
Cel mai recent smartphone lansat de Samsung în România este Galaxy
S, un smartphone care utilizează platforma Google Android şi este
văzut de analişti ca unul dintre cei mai puternici rivali la nivel
global pentru Apple iPhone. Mobilul are un ecran Super-AMOLED cu
diagonala de 4 inchi, cameră foto de 5 megapixeli şi filmare HD,
procesor la 1 GHz, conectivitate 3G, HSDPA, Bluetooth şi
Wi-Fi.
Galaxy S nu este însă suficient pentru a ajunge numărul unu pe
piaţă, astfel că Samsung îşi va extinde puternic gama de
smartphone-uri din România, acţiune posibilă şi ca urmare a
faptului că de la 1 iulie compania din România a devenit subsidiară
directă a Samsung, începând astfel distribuţia directă a produselor
sale pe piaţa românească.
Creşterea portofoliului de mobile va fi însoţită şi de o
intensificare a acţiunilor de promovare ale Samsung, care îşi
propune să-şi aducă în prim- plan produsele în ofertele
operatorilor de telefonie mobilă şi ale retailerilor de profil.
"Vrem să ne îmbunătăţim prezenţa în mai multe lanţuri de magazine",
explică YoungLak Jung. "În fapt, pe termen lung, vrem să ajungem
numărul unu pe piaţa de telefoane mobile din România, aşa cum am
reuşit şi în alte ţări. La nivelul pieţei de telefoane mobile,
targetul nostru este de a comercializa peste 1 milion de unităţi
anual."
În România se vând anual între patru şi cinci milioane de telefoane
mobile, potrivit datelor existente pe piaţă. Samsung este numărul
doi la nivel global pe piaţa de telefoane mobile, după Nokia, cu o
cotă de piaţă de 20,6%, potrivit companiei de analiză
Gartner.
Până la data de 1 iulie, Samsung era reprezentată pe piaţa locală
de distribuitori precum Genco, H.A.T. şi RHS. Odată cu înfiinţarea
subsidiarei în care lucrează în prezent 89 de angajaţi, la care se
adaugă alţi 20 în Bulgaria, birou care va fi coordonat tot de
YoungLak Jung, o bună parte din operaţiuni, în special din zona de
vânzări şi marketing, va fi preluată de Samsung România, însă
parteneriatele cu distribuitorii nu vor fi încheiate, ci doar
restrânse.
Samsung a înregistrat anul trecut vânzări de 420 de milioane de
dolari în România şi Bulgaria. "Vânzările au fost mai mari în
România, având în vedere că este o piaţă cu 22 de milioane de
consumatori, dar am avut un business bun şi în Bulgaria, chiar dacă
piaţa este mai mică, de 7 milioane de consumatori", a declarat
YoungLak Jung.
Samsung este şi unul dintre cei mai puternici jucători de pe piaţa
locală de televizoare de ultimă generaţie, monitoare şi
electrocasnice, cele mai mari cote de piaţă fiind înregistrate pe
segmentul TV. Compania va intra însă pe piaţă şi cu alte produse,
cum sunt computerele portabile.
Pe segmentul monitoarelor, cota de piaţă vizată pe termen scurt
este de 30 de procente, în timp ce în cazul monitoarelor cu format
mare ponderea ar trebui să ajungă la 60%. Samsung ţinteşte o cotă
de 20% pe segmentul ramelor foto digitale şi 40% în categoria
imprimantelor.
România este doar una dintre ţările în care, începând cu luna
iulie, compania a aplicat schimbarea modelului operaţional.
Preşedintele Samsung Electronics România ne-a comunicat că
dificultăţile economice actuale nu au blocat planurile de extindere
întrucât compania are planuri de dezvoltare pe termen lung care ţin
cont de faptul că vânzările din ţări precum România vor reveni pe o
tendinţă pozitivă, moment în care Samsung ar putea profita de o
poziţie mai puternică pe piaţă.
"Avem un plan de a intra direct chiar şi în situaţia unui context
economic dificil. Trebuie să ne pregătim prezenţa pe piaţă pentru
viitor. Când intri direct pe piaţă poţi comunica la un alt nivel cu
dealerii decât prin intermediul distribuitorilor. Putem afla mai
repede şi direct ce probleme au, ce putem face, cum sunt primite pe
piaţă produsele. Putem să răspundem rapid şi să oferim suport
partenerilor noştri."
Compania sud-coreeană şi-a deschis sucursale directe pe mai multe
pieţe cu obiectivul de a ajunge la vânzări anuale de 400 miliarde
de dolari (peste 308 miliarde de euro).