Magazinele emit 4 mld. de bonuri fiscale anual. Cine le va număra?
Marile reţele de retail, magazinele alimentare, cele de tip
discount sau chioşcurile de cartier emit anual cel puţin 4 miliarde
de bonuri fiscale, potrivit unui calcul ZF.
Intenţia premierului Emil Boc de a reduce evaziunea fiscală prin
acordarea unor stimulente pentru românii care solicită şi păstrează
bonurile fiscale nu va avea efectul scontat, spun consultanţii
fiscali şi comercianţii.
"Încercarea de reducere a evaziunii fiscale nu a fost, nu este şi
nu va putea fi niciodată pusă în sarcina consumatorilor.
Autorităţile sunt cele care ar putea să ia o serie de măsuri pentru
combaterea evaziunii fiscale, prin implementarea unor sisteme
informatice, de exemplu", susţine Marius Stăncescu, preşedintele
firmei de consultanţă financiară şi de business Riff Holding
International.
Estimarea ZF a luat în considerare numărul de clienţi care cumpără
anual produse din magazine. Astfel, dacă dintr-un hipermarket
cumpără anual 2 milioane de români, iar un supermarket are
aproximativ 1,5 milioane de clienţi, volumul de bonuri emise este
mai mare în magazinele alimentare şi chioşcurile de cartier, care
emit peste 2,7 miliarde de bonuri pe an şi care au între 25.000 şi
63.000 de clienţi pe an. În România există aproximativ 600 de
hipermarketuri, supermarketuri, magazine de tip cash and carry sau
discount, 39.000 de magazine alimentare şi peste 13.500 de
chioşcuri de cartier şi magazine din benzinării.