Caroli anunţă noua echipă de management, după fuziunea cu producătorul Campofrio. Ovidiu Wencz, fostul CEO al Campofrio, nu este pe listă
Producatorii de mezeluri Caroli Foods Group şi Campofrio Food
Group au semnat acordul final pentru crea rea unui nou grup sub
forma unui joint-venture şi au anunţat noua struc tură de
management a companiei care va opera sub numele de Caroli Foods
Group.
Noua structură de management nu îl include însă şi pe Ovidiu Wencz,
ma na gerul care s-a aflat la conducerea filialei din România a gi
gantului spaniol Cam po frio timp de aproape nouă ani. "Colaborarea
cu Campofrio s-a încheiat la 30 iunie, dar am fost solicitat să mai
rămân până la finalul lunii iulie, ceea ce s-a şi întâmplat.
Despărţirea a fost una pur amiabilă. Am primit deja 3-4 oferte,
atât din industria alimentară, cât şi din cea farmaceutică şi a
mate rialelor de construcţii, pe care le voi evalua cu atenţie
pentru a lua o decizie începând din această toamnă", a declarat
Ovidiu Wencz. El a adăugat că a primit solicitări şi din partea
companiilor producătoare de mezeluri, dar că în urma semnării unui
contract de neconcurenţă nu mai poate lucra în această industrie
timp de minimum un an.
Wencz, 45 de ani, este absolvent al Facultăţii de
Finanţe-Contabilitate din cadrul Academiei de Studii Economice
Bucureşti şi este licenţiat în marketing la Kingston Business
School, în Marea Britanie. Înainte de a prelua conducerea
Tabco-Campofrio, el a deţinut timp de doi ani poziţia de director
general al distribuitorului de produse farmaceutice şi
parafarmeceutice Relad, după trei ani în care a făcut parte din
echipa de management a companiei ca director comercial.
Ziarul Financiar a anunţat în urmă cu aproximativ patru luni că
Ovidiu Wencz nu va face parte din noua structură de management,
însă la acel moment niciuna dintre cele două companii nu a dorit să
confirme această informaţie.
Astfel, noul joint-venture îl va avea ca preşedinte pe Talal
El-Sohl, unul dintre acţionarii grupului de companii Caroli. Echipa
de conducere va fi formată însă din Haluk Akdemir, cel care a ocupă
de patru ani funcţia de CEO al producătorului Caroli, împreună cu
Ovidiu Duşleag ca director executiv al departamentelor de
producţie, logistică şi asigurarea calităţii, Tomiţă Savastre ca
director executiv pentru cercetare, dezvoltare şi planificare,
Andrew Taylor - director executiv marketing, business development
şi relaţii publice, Dan Timotin - director executiv al departa
mentelor financiar, IT, juridic şi achiziţii şi George Ungureanu -
director executiv de vânzări.
Cum arată businessul după fuziune
În luna martie a acestui an, Caroli Foods Group şi Campofrio Food
Group au anunţat că cele două companii au încheiat un
joint-venture, în cadrul căruia gigantul spaniol va deţine doar 49%
din acţiuni. Pentru a putea ajunge la această participaţie,
spaniolii de la Campofrio au oferit 12,3 milioane de euro şi
controlul acţiunilor filialei locale Tabco-Campofrio, potrivit
surselor din industrie.
Astfel, valoarea companiei nou create a fost estimată la o sumă
între 60 şi 70 de milioane de euro.
Tranzacţia a fost aprobată la finalul lunii iulie de Consiliul
Concurenţei, toate formalităţile legale fiind finalizate în acest
moment, potrivit reprezentanţilor celor două companii.
Ambele fabrici ale grupului nou format, situate în Piteşti şi
Tulcea, vor rămâne operaţionale, fiecare urmând a fi specializată
în anumite tipuri de produse. Produsele vor fi comercializate sub
bran durile Campofrio, Caroli, Maestro, Sissi, Gourmet şi
Primo.
"Procesul de integrare, dezvoltat în colaborare de către cele două
părţi, va începe imediat şi se estimează că se va finaliza în 12
luni de la crearea acestui joint-venture", au declarat
reprezentanţii gru pului Caroli Foods Group.
Reprezentanţii celor două companii au declarat anterior că în urma
încheierii acestui joint-venture compania nou formată va avea o
cotă de piaţă cumulată de peste 16% şi o cifră de afaceri care
depăşeşte 120 de milioane de euro.
Potrivit informaţiilor disponibile la Registrul Comerţului, în timp
ce Tabco-Campofrio a rulat anul trecut afaceri de 27,1 mil. euro,
Caroli Foods Group - cea mai mare companie din cadrul grupului
Caroli - a avut o cifră de afaceri de 52,8 mil. euro.