Romtelecom măreşte miza în lupta cu RCS şi UPC, lansând propriul post TV cu profil sportiv
Compania a cumpărat drepturile de difuzare pentru 112 meciuri de fotbal din Liga Campionilor.
Romtelecom, numărul trei pe piaţa locală de servicii de
televiziune cu plată după RCS&RDS şi UPC, va lansa luna
viitoare propriul său canal TV cu profil sportiv, Dolce Sport, care
va transmite meciuri de fotbal din Liga Campionilor.
Investiţia făcută de Romtelecom în crearea de la zero a unui post
TV cu profil sportiv ar putea anunţa intrarea, anul viitor, a
operatorului în competiţia pentru drepturile de difuzare a
meciurilor din campionatul intern de fotbal. În prezent, drepturile
pentru campionatul intern de fotbal sunt deţinute de consorţiul
Antena 1 şi RCS&RDS, numărul unu pe piaţa TV. Grupul telecom
deţinut de Zoltan Teszari este primul de pe piaţa locală care a
investit puternic în conţinut şi şi-a creat posturi TV proprii cu
profil sportiv. Compania nu a oferit detalii suplimentare despre
planurile sale.
Anunţul Romtelecom privind lansarea unui post propriu de
televiziune nu este totuşi o surpriză în condiţiile în care
compania deţinută de grupurile OTE (Grecia) şi Deutsche Telekom
(Germania) are ca obiectiv să ajungă în trei ani numărul unu pe
piaţa TV, în ciuda faptului că în prezent RCS are cu peste 1,7
milioane mai mulţi clienţi pe acest segment de piaţă. Extinderea
ofertei de conţinut a Romtelecom pune presiune în primul rând pe
UPC, fostul lider al pieţei locale de servicii TV, care are în
prezent puţin peste 200.000 de clienţi pe TV faţă de
Romtelecom.
"Cu lansarea canalului Dolce Sport Romtelecom facem un nou pas în
implementarea strategiei sale de poziţionare ca furnizor de
entertainment pe piaţa românească, după lansarea serviciilor IPTV
Dolce Interactiv şi a pachetului de programe HD", a declarat Ovidiu
Ghiman, director executiv strategie şi dezvoltarea afacerii.
Ghiman, fost director comercial al RCS, răspunde momentan şi de
operaţiunile TV după ce fostul şef al diviziei Mirek Smyk a plecat
din companie. Potrivit unor surse de pe piaţă, Romtelecom a reluat
procesul de recrutare pentru postul lăsat liber de Smyk după ce
managerul selectat iniţial nu a mai putut prelua, din motive
personale, funcţia.
Romtelecom a achiziţionat drepturile de transmisie a meciurilor
pentru sezoanele 2010/2011 şi 2011/2012 după ce operatorul local de
televiziune prin satelit Boom TV a intrat în insolvenţă pe fondul
unor dificultăţi financiare.
Pachetul achiziţionat de Romtelecom include meciurile live,
rezumatele meciurilor, precum şi drepturile de transmisie a
partidelor pe internet. Postul va putea fi urmărit fără costuri
suplimentare de clienţii Romtelecom care folosesc serviciile de
televiziune prin satelit (Dolce), prin internet (Dolce Interactiv)
sau cablu TV (furnizate prin compania NextGen).
Cum a evoluat businessul TV al Romtelecom
- 2005 - compania vinde cu 8 milioane de dolari divizia de cablu TV către actualul UPC
- 2006 - Romtelecom lansează serviciul de televiziune prin satelit Dolce
- 2008 - compania revine pe piaţa de cablu TV, prin înfiinţarea NextGen
- 2009 - Romtelecom lansează serviciile de televiziune prin internet
- 2010 - cu un milion de clienţi TV în portofoliu, Romtelecom anunţă că îşi face post TV propriu de sport