Romtelecom măreşte miza în lupta cu RCS şi UPC, lansând propriul post TV cu profil sportiv

Autor: Adrian Stefan Seceleanu 28.07.2010

Compania a cumpărat drepturile de difuzare pentru 112 meciuri de fotbal din Liga Campionilor.



Romtelecom, numărul trei pe piaţa locală de servicii de televiziune cu plată după RCS&RDS şi UPC, va lansa luna viitoare propriul său canal TV cu profil sportiv, Dolce Sport, care va transmite meciuri de fotbal din Liga Campionilor.
Investiţia făcută de Romtelecom în crearea de la zero a unui post TV cu profil sportiv ar putea anunţa intrarea, anul viitor, a operatorului în competiţia pentru drepturile de difuzare a meciurilor din campionatul intern de fotbal. În prezent, drepturile pentru campionatul intern de fotbal sunt deţinute de consorţiul Antena 1 şi RCS&RDS, numărul unu pe piaţa TV. Grupul telecom deţinut de Zoltan Teszari este primul de pe piaţa locală care a investit puternic în conţinut şi şi-a creat posturi TV proprii cu profil sportiv. Compania nu a oferit detalii suplimentare despre planurile sale.
Anunţul Romtelecom privind lansarea unui post propriu de televiziune nu este totuşi o surpriză în condiţiile în care compania deţinută de grupurile OTE (Grecia) şi Deutsche Telekom (Germania) are ca obiectiv să ajungă în trei ani numărul unu pe piaţa TV, în ciuda faptului că în prezent RCS are cu peste 1,7 milioane mai mulţi clienţi pe acest segment de piaţă. Extinderea ofertei de conţinut a Romtelecom pune presiune în primul rând pe UPC, fostul lider al pieţei locale de servicii TV, care are în prezent puţin peste 200.000 de clienţi pe TV faţă de Romtelecom.
"Cu lansarea canalului Dolce Sport Romtelecom facem un nou pas în implementarea strategiei sale de poziţionare ca furnizor de entertainment pe piaţa românească, după lansarea serviciilor IPTV Dolce Interactiv şi a pachetului de programe HD", a declarat Ovidiu Ghiman, director executiv strategie şi dezvoltarea afacerii. Ghiman, fost director comercial al RCS, răspunde momentan şi de operaţiunile TV după ce fostul şef al diviziei Mirek Smyk a plecat din companie. Potrivit unor surse de pe piaţă, Romtelecom a reluat procesul de recrutare pentru postul lăsat liber de Smyk după ce managerul selectat iniţial nu a mai putut prelua, din motive personale, funcţia.
Romtelecom a achiziţionat drepturile de transmisie a meciurilor pentru sezoanele 2010/2011 şi 2011/2012 după ce operatorul local de televiziune prin satelit Boom TV a intrat în insolvenţă pe fondul unor dificultăţi financiare.
Pachetul achiziţionat de Romtelecom include meciurile live, rezumatele meciurilor, precum şi drepturile de transmisie a partidelor pe internet. Postul va putea fi urmărit fără costuri suplimentare de clienţii Romtelecom care folosesc serviciile de televiziune prin satelit (Dolce), prin internet (Dolce Interactiv) sau cablu TV (furnizate prin compania NextGen).

Cum a evoluat businessul TV al Romtelecom